Iniciativa

Neix La Xarxa+, la plataforma de continguts de proximitat gratuïta

  • Les televisions i ràdios catalanes ja tenen una aplicació per a dispositius mòbils a través de la qual la ciutadania pot consumir les seves propostes audiovisuals.

  • Aquest servei ja compta amb la presència de 30 canals de tot el territori que ofereixen un total de 2.000 continguts a la carta i 16 projectes de pòdcasts produïts per les ràdios locals. 

Neix La Xarxa+, la plataforma de continguts de proximitat gratuïta

XAL

3
Es llegeix en minuts

A fi d’acostar el contingut audiovisual local a la ciutadania, ha nascut La Xarxa+, una nova plataforma en ‘streaming’ i gratuïta promoguda per la Xarxa Audiovisual Local (XAL) que permet accedir als continguts d’una trentena de canals locals de televisió i als pòdcasts temàtics realitzats per les ràdios locals. 

La nova plataforma es va presentar el 14 de febrer i el primer mes d’emissions ha distribuït ja més de 12.000 hores de continguts originals de proximitat, incloent-hi les emissions en directe de 30 canals de televisió local, els continguts de vídeo del catàleg i els d’àudio sota demanda (pòdcasts). Actualment, el catàleg disposa d’una gran quantitat de continguts culturals i d’entreteniment i, en especial, d’una àmplia oferta relacionada amb esports, castells i tradicions. Més de 2.500 vídeos i 250 pòdcasts. La solidesa del projecte de La Xarxa+ ha sigut reconeguda amb una ajuda de 625.000 euros dels fons Next Generation UE per a la creació d’ecosistemes digitals en el sector audiovisual.

Tal com comenta el conseller delegat de la XAL, Marc Melillas, «fins ara emetíem per TDT i a través de La Xarxa+ busquem distribuir els continguts més enllà d’un únic visionament». En aquest sentit, amb aquesta nova plataforma, la XAL vol posicionar l’audiovisual local dins de l’ecosistema digital amb retransmissions en directe i un ampli catàleg sobre tres àmbits estratègics: esports, castells i tradicions, sense deixar de banda els continguts culturals i d’entreteniment i fomentant els pòdcasts temàtics que produeixen les ràdios locals.

Impuls

Notícies relacionades

Aquest nou projecte que ha arrencat la XAL ha rebut el suport econòmic que atorga la Unió Europea mitjançant els fons Next Generation per a la creació d’ecosistemes digitals en el sector audiovisual. Una ajuda que s’ha materialitzat mitjançant el Ministeri d’Afers Econòmics i Transformació Digital i amb l’aportació de 625.000 euros a la Diputació de Barcelona perquè impulsi aquesta OTT a través de la XAL. «El suport que hem rebut a través dels fons europeus ens permetrà ser més ambiciosos del que ja ens havíem proposat amb la implementació de la nova plataforma», explica Melillas. A més, La Xarxa+ té el suport dels socis tecnològics de la XAL: Vidneo, del Grup Lavinia –que ha liderat el desenvolupament de l’aplicació–, i Konodrac –referent en la gestió de dades i personalització–. 

Continguts

La Xarxa+ neix amb un catàleg d’uns 2.000 continguts televisius a la carta i amb 16 projectes de pòdcasts seleccionats de les televisions i les ràdios participants i agrupats en cinc eixos temàtics: història, música, ¿quin món volem?, territori i manga i sèries. Els esports són, sens dubte, la joia de la corona de la plataforma: hi haurà disponibles competicions de patinatge sobre gel, futbol, bàsquet, handbol, hoquei sobre patins, rugbi i altres disciplines esportives. D’altra banda, les principals actuacions castelleres comptaran amb el seu propi canal a la plataforma: des d’un catàleg amb les diades històriques fins a documentals com Tocant el cel i Human Buildings. Els usuaris registrats també podran disfrutar de les grans cites populars de la cultura catalana com la Patum de Berga, l’Aquelarre de Cervera, les Falles del Pirineu, la Nit de Sant Anastasi de Badalona i moltes més. Finalment, un conjunt de documentals, sèries, llargmetratges i xous musicals estaran disponibles a la nova plataforma.  

Objectiu Paki

La final de la tercera edició del reality ‘Objectiu Paki’ s’emetrà aquest dissabte a les 22 hores a la plataforma La Xarxa+. En aquesta tercera edició, 35 televisions han participat en l’emissió dels càstings i les eliminatòries territorials. Han sigut 24 els finalistes que han competit per arribar a la final nacional. D’aquests, només cinc han aconseguit arribar a la final: Carla Calvo (Televisió de Badalona), Daniel García (TAC12), Júlia Aubà (Mataró TV), Marta Bossa (Canal Taronja Anoia) i Paula Lozano (Lleida TV). A la final serà el públic el que decideixi el guanyador o guanyadora del programa. Hi intervindran Jordi Novell, d’Enderrock; el periodista de RAC-1 Marc Bala; la productora de RGB Music Glòria Castellví, i la guanyadora de la segona edició d’‘Objectiu Paki’, Martina Burón.

Temes:

Concursos TV