Pla de prevenció
Protecció Civil tornarà a provar les sirenes de risc químic a Tarragona
Interior llança la campanya ‘Efecte bombolla’ per conscienciar la població de la necessitat de confinar-se en cas d’accident químic

El 20 de setembre vinent, Protecció Civil realitzarà una prova de sirenes per risc químic al Camp de Tarragona i a les Terres de l’Ebre. Aquests simulacres es van aturar amb la pandèmia i ara es recuperaran. Durant aquest exercici s’activarà també el sistema d’alertes al telèfon mòbil, que emetrà un missatge per demanar a la població que es confini a l’edifici més pròxim. No serà, no obstant, un «simulacre complet», segons ha detallat el conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena.
El Departament d’Interior que dirigeix Elena ha presentat aquest dijous una campanya de conscienciació sobre el risc d’accident químic a Catalunya que vol insistir a la població en la necessitat de confinar-se si es produeix un accident químic. Sota el lema ‘Efecte bombolla’, la campanya posarà especial «accent» a les comarques de Tarragona, on es concentra bona part de la indústria química.
La campanya ‘Efecte bombolla’ es reproduirà a través de diversos canals com televisió, ràdio, xarxes socials o grans cartelleres. S’han editat diferents guies per a centres educatius, comerços i per al sector hoteler. I també es repartiran 150.000 imants de nevera. A la campanya, apareixen edificis com escoles o centres comercials on, en cas d’accident químic, estan envoltats d’una gran bombolla que protegeix els individus que es troben a l’interior. En total, el pressupost de la campanya ascendeix a gairebé mig milió d’euros.
Elena ha posat èmfasi que cal treballar la «conscienciació ciutadana» perquè la població tingui clar que en cas d’accident químic és imperatiu confinar-se.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Almenys tres ferits per una allau a Naut Aran
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- El submercat dels pisos amb ocupes inclosos prolifera a Barcelona
- Automoció Wayne Griffiths abandona d'imprevist la presidència de Seat
- EL PORTER RETALLA TERMINIS Ter Stegen s’incorpora al grup per acabar la temporada amb el Barça
- Multimèdia | ¿És la universitat un negoci? Així evolucionen la pública i la privada a Espanya
- Pressupostos prorrogats El PSC admet que la negociació de la segona ampliació de crèdit amb ERC i els Comuns «està verda»
- Oportunitat de lideratge Catalunya oferirà 78 places per a científics de màxim nivell dels EUA amb un pressupost de 30 milions d’euros