Zero emissions

Els ambaixadors dels Vint-i-set aproven el final del motor de combustió el 2035

Alemanya aixeca el seu veto després de l’acord entre Brussel·les i Berlín sobre la possibilitat d’utilitzar combustibles sintètics

Els ambaixadors dels Vint-i-set aproven el final del motor de combustió el 2035
2
Es llegeix en minuts
Silvia Martinez
Silvia Martinez

Periodista

ver +

Després de setmanes d’estira-i-arronsa, Alemanya ha aixecat finalment aquest dilluns el seu veto al reglament sobre els estàndards de CO2 per als cotxes que permetrà prohibir, tal com va ser acordat a finals d’octubre entre el Consell i el Parlament Europeu, la comercialització de vehicles nous de gasolina, dièsel o híbrids a partir del 2035. L’aprovació de la nova legislació europea per part dels vint-i-set ambaixadors de la UE ha sigut possible després de l’acord tancat dissabte entre Brussel·les i Berlín pel qual es crearà una nova categoria específica de vehicles amb motor de combustió que circulin a base de combustibles sintètics, tecnològicament neutres, i que podran circular més enllà del 2035.

«El Coreper I [ambaixadors permanents] ha aprovat que l’acord sobre els estàndards de CO2 per a automòbils s’inclogui a l’agenda del Consell d’energia per a la seva aprovació final», ha anunciat la presidència sueca de la UE sobre l’acord tancat aquest dilluns i la ratificació prevista per a aquest dimarts en una reunió de ministres d’energia de la UE. Els Vint-i-set haurien d’haver ratificat el text el 7 de març, però la decisió d’última hora de Berlín de bloquejar la tramitació, quan el Parlament Europeu ja havia aprovat l’acord, va fer que s’ajornés sense data. 

Notícies relacionades

El motiu, l’exigència de garanties addicionals que es podran utilitzar els combustibles sintètics (‘efuels’) a vehicles nous amb motor de combustió més allà de la data límit del 2035. El pacte tancat in extremis aquest dissabte entre Brussel·les i Berlín ofereix les noves garanties que demanava el Govern alemany sense que hagi sigut necessari reobrir el text legislatiu. «Hi haurà una proposta sobre l’ocupació de combustibles sintètics a determinats vehicles. És el que la Comissió ha ofert al Govern d’Alemanya. I amb això posem punt final a aquest episodi d’últim minut i continuem avançant amb la credibilitat i el compromís de sempre d’Europa», celebrava aquest cap de setmana la vicepresidenta de Transició Ecològica, Teresa Ribera, sobre una solució que permetrà al seu judici que «el Govern alemany i l’italià se sentin còmodes».

«El text que es votarà es manté sense canvis i estableix un objectiu clar per al 100% d’automòbils nous amb zero emissions després del 2035. Qualsevol proposta futura sobre combustibles electrònics s’avaluarà a fons quan toqui», ha explicat l’eurodiputat liberal Jan Huitema.