Zero emissions
Els ambaixadors dels Vint-i-set aproven el final del motor de combustió el 2035
Alemanya aixeca el seu veto després de l’acord entre Brussel·les i Berlín sobre la possibilitat d’utilitzar combustibles sintètics

Després de setmanes d’estira-i-arronsa, Alemanya ha aixecat finalment aquest dilluns el seu veto al reglament sobre els estàndards de CO2 per als cotxes que permetrà prohibir, tal com va ser acordat a finals d’octubre entre el Consell i el Parlament Europeu, la comercialització de vehicles nous de gasolina, dièsel o híbrids a partir del 2035. L’aprovació de la nova legislació europea per part dels vint-i-set ambaixadors de la UE ha sigut possible després de l’acord tancat dissabte entre Brussel·les i Berlín pel qual es crearà una nova categoria específica de vehicles amb motor de combustió que circulin a base de combustibles sintètics, tecnològicament neutres, i que podran circular més enllà del 2035.
Coreper I has approved that the agreement on CO2 standards for cars will be put on the TTE Council agenda for final adoption.
— Swedish Presidency of the Council of the EU (@sweden2023eu) 27 de marzo de 2023
«El Coreper I [ambaixadors permanents] ha aprovat que l’acord sobre els estàndards de CO2 per a automòbils s’inclogui a l’agenda del Consell d’energia per a la seva aprovació final», ha anunciat la presidència sueca de la UE sobre l’acord tancat aquest dilluns i la ratificació prevista per a aquest dimarts en una reunió de ministres d’energia de la UE. Els Vint-i-set haurien d’haver ratificat el text el 7 de març, però la decisió d’última hora de Berlín de bloquejar la tramitació, quan el Parlament Europeu ja havia aprovat l’acord, va fer que s’ajornés sense data.
Notícies relacionadesEl motiu, l’exigència de garanties addicionals que es podran utilitzar els combustibles sintètics (‘efuels’) a vehicles nous amb motor de combustió més allà de la data límit del 2035. El pacte tancat in extremis aquest dissabte entre Brussel·les i Berlín ofereix les noves garanties que demanava el Govern alemany sense que hagi sigut necessari reobrir el text legislatiu. «Hi haurà una proposta sobre l’ocupació de combustibles sintètics a determinats vehicles. És el que la Comissió ha ofert al Govern d’Alemanya. I amb això posem punt final a aquest episodi d’últim minut i continuem avançant amb la credibilitat i el compromís de sempre d’Europa», celebrava aquest cap de setmana la vicepresidenta de Transició Ecològica, Teresa Ribera, sobre una solució que permetrà al seu judici que «el Govern alemany i l’italià se sentin còmodes».
«El text que es votarà es manté sense canvis i estableix un objectiu clar per al 100% d’automòbils nous amb zero emissions després del 2035. Qualsevol proposta futura sobre combustibles electrònics s’avaluarà a fons quan toqui», ha explicat l’eurodiputat liberal Jan Huitema.
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Dol als fogons Mor Montse Guillén, la pionera que va triomfar als EUA amb la cuina catalana
- BCN busca la fórmula per insuflar una nova vida a la seva plaça més dura
- Religió Mor Francesc, el papa que va arribar de «la fi del món» i que ha volgut portar l’Església al segle XXI
- ‘Tot el camp és un clam...’
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Llars espanyoles Tornen els plats de Duralex: un conegut supermercat ven la clàssica vaixella amb nous dissenys
- Oferta d’ocupació El treball que sempre havies somiat: 1.000 euros a la setmana per provar platges i explicar-ho
- ENTREVISTA Isabel Celaá, ambaixadora davant la Santa Seu: «Al Papa no li agradava ser qualificat com a progressista ni com a conservador»
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'