Lladres
Els Mossos detenen a Salt els autors de sis robatoris al Gironès
Els detinguts utilitzaven un esprai de defensa per agredir les víctimes

Els Mossos d’Esquadra han detingut dos joves que van cometre entre gener i març sis robatoris en establiments de la comarca del Gironès utilitzant un esprai de defensa per agredir les víctimes.
Segons ha informat aquest dilluns la policia catalana, els robatoris es van cometre entre els dies 19 de gener i 3 de març en establiments comercials de les poblacions de Bordils, Salt, Celrà i Quart, en concret en tres gasolineres, dos estancs i una botiga tipus basar.
Els autors també haurien comès un setè robatori en un tercer estanc, però la víctima no va voler denunciar els fets.
¿Com procedien?
El ‘modus operandi’ consistia a acudir als establiments a peu per no estar relacionat amb cap vehicle, hi entraven amb la cara coberta i escollien preferiblement un comerç en què hi hagués una sola persona treballant.
Una vegada dins, ruixaven els treballadors amb esprai de pebre a la cara i seguidament regiraven les caixes enregistradores buscant sempre diners en efectiu, causaven destrosses i actuaven amb violència.
Des de la denúncia del primer robatori, la unitat d’investigació va començar a fer les investigacions necessàries per identificar els lladres i malgrat les mesures que prenien aquests per no ser identificats, a finals de març van poder determinar qui eren els autors dels robatoris.
La investigació va culminar amb la detenció dels dos joves, de 22 anys, el 29 de març cap a les 19.00 hores a la via pública a Salt (el Gironès), com a presumptes autors de sis robatoris amb violència.
Notícies relacionadesEn el moment de la detenció, un d’ells s’hi va resistir i va agredir els agents, així que se l’acusa també d’un delicte d’atemptat contra els agents de l’autoritat.
Els detinguts, amb antecedents policials, van passar el 31 de març a disposició del jutjat d’Instrucció de guàrdia de Girona, que va decretar que quedessin en llibertat a l’espera de judici.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Almenys tres ferits per una allau a Naut Aran
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- El submercat dels pisos amb ocupes inclosos prolifera a Barcelona
- Obituari Mor als 90 anys l’actor Richard Chamberlain, famós pel seu paper a ‘El pájaro espino’ i ‘Shogun’
- Polèmica judicial Alves podria cobrar una indemnització de fins a 20.250 euros per la presó provisional si la seva absolució arriba a ser ferma
- El dret a morir Les sol·licituds d’eutanàsia a Catalunya augmenten un 63% en un any: ja hi ha una petició al dia
- A Cerredo (Degaña) Explosió en una mina d’Astúries amb 11 afectats: ja hi ha quatre morts i una persona continua atrapada
- Com evitar les trucades ‘spam’ Ni respondre ni bloquejar el número: això és el que has de fer per acabar amb les trucades ‘spam’ per sempre
- Judici a París Marine Le Pen i vuit diputats més de Reagrupament Nacional, condemnats a inhabilitació per la desviació de fons públics