De la línia R15
Desenes de passatgers atrapats en un tren de Rodalies frenat per un con a la província de Barcelona
Un acte vandàlic ha aturat un tren entre Vilanova i la Geltrú i Cubelles, que ha quedat sense llum i amb el passatge a l’interior durant més d’una hora

Un acte vandàlic ha frenat la marxa d’un tren de Rodalies de la línia R15, entre Vilanova i la Geltrú i Cubelles. El comboi s’ha aturat de sobte i s’ha quedat sense llum amb desenes de passatgers a l’interior cap a les 20.00 hores. Renfe ha informat que la incidència s’ha degut al fet que «uns vàndals han posat un con sobre la via», que ha causat «danys al tren», que ha quedat inutilitzable.
Passats més de 40 minuts des de l’incident, els viatgers seguien dins el tren, a les fosques i sense saber el perquè del contratemps. «Estem desesperats. Hi ha gent gran i criatures», ha explicat la Maribel a EL PERIÓDICO, una de les afectades que hi ha en un dels vagons amb una criatura. La dona ha comentat que alguns passatgers, atabalats pel contratemps, han obert la porta d’emergència. «Han baixat tres passatgers que van amb bicicleta i se n’estan anant per la muntanya», ha assegurat.
Notícies relacionadesRenfe ha informat que els viatgers serien transbordats a un altre tren a través de passarel·les. Quan feia una hora que el rodalies estava aturat, el passatge encara esperava a ser traslladat a un altre comboi per prosseguir el viatge. «Hi ha un nadó en un cotxet al mig del passadís i fa un quart d'hora que ens han dit que ens traslladaven a un altre tren... ¡Quina angoixa! Estem a les fosques i sense electricitat», ha lamentat la Maribel en una conversa amb aquest mitjà.
L’incident causa retards aquest dissabte a la tarda a les línies de Rodalies. La circulació s’ha reduït a una única via a la zona on ha tingut l’imprevist. Renfe calcula unes demores de 15 minuts.
- Tall del subministrament elèctric Apagada generalitzada a Espanya: ¿què ha passat amb la llum?
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Xarxa elèctrica ¿Què és el zero energètic, la principal hipòtesi de l'apagada generalitzada?
- Trens aturats L'apagada elèctrica deixa totalment aturat el metro de Barcelona i semàfors apagats
- Apagada massiva La llum també se'n va a Portugal en una apagada que afecta Europa
- Ajuntament Junqueras accepta consultar a les bases si governen amb Collboni a BCN
- La legislatura catalana El Govern pacta amb ERC una injecció de 1.300 milions i consolida la seva estabilitat
- Sector bancari La CNMC ajorna el dictamen sobre l’opa del BBVA per l’apagada
- Rearmament europeu El Cercle insta Europa a construir una defensa comuna i autònoma dels EUA
- El conclave per elegir el successor del papa Francesc s’iniciarà el 7 de maig