Educació a Catalunya

La Fundació Pere Tarrés becarà les colònies d’estiu de 6.300 nens

Colònies d’estiu a Catalunya: inscripcions obertes i com sol·licitar-les

Tornen les colònies i campaments d’estiu d’El Periódico, la UPC i Fundesplai

La xifra suposa un augment del 12,5% respecte a l’any passat

La Fundació Pere Tarrés becarà les colònies d’estiu de 6.300 nens

Manu Mitru

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Tres de cada quatre famílies, un 77%, que sol·liciten una beca perquè els seus fills i filles participin en casals o colònies d’estiu de la Fundació Pere Tarrés se situen per sota del llindar de la pobresa. Segons xifres que ha facilitat aquest dimecres l’entitat partint d’un informe que analitza les condicions de vida de les famílies becades, el 34% de les llars estan en situació de pobresa severa, és a dir, viuen amb uns ingressos equivalents al 25% de la renda mitjana. Aquestes famílies tenen una renda per càpita mitjana de 3.290 euros anuals i són llars amb una alta ocupació; el 47% tenen carnet de família nombrosa.

És per això que l’entitat, en el marc de la campanya solidària ‘Cap infant sense colònies’, ha decidit augmentar la xifra de nens becats: si l’estiu passat va becar 5.669 menors en situació de vulnerabilitat, «més que mai abans», aquest estiu vinent en becarà 6.300, un augment del 12,5%. A la campanya per aportar fons hi col·laboren la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Tarragona, l’Obra Social de La Caixa, la Conselleria de Serveis Socials de les Balears i donants particulars i empreses.

La Fundació Pere Tarrés ha destacat la situació «molt complexa» que viuen moltes famílies i ha remarcat que aquestes dificultats «acaben repercutint en els nens: algunes d’aquestes famílies no tenen prou ingressos per mantenir una alimentació equilibradani per escalfar adequadament la vivenda a l’hivern». Són famílies que tenen problemes per pagar els rebuts mensuals, no tenen ordinador i no poden anar-se’n de vacances ni una vegada a l’any. Tampoc poden permetre’s que els seus fills participin en activitats educatives i d’oci fora de l’horari lectiu.

Notícies relacionades

I allà és on vol incidir la fundació. «Estem convençuts que les activitats d’oci educatiu milloren les competències educatives i professionals dels que participen, com la capacitat d’aprenentatge, el respecte per les normes, l’educació cívica i social o la capacitat d’assumir responsabilitats», asseguren. És per això que «aconseguir que tots els nens tinguin accés a aquestes activitats ajuda a pal·liar els efectes de les desigualtats socioeconòmiques».

I no només això, uns dies de casal o colònies, apunten, tenen un «efecte reparador»: «L’activitat física, els amics, les rialles deixaran en aquests nens unes experiències positives que els ajudaran a escapar per una estona de les seves angoixes diàries i a gestionar millor els conflictes presents i futurs», remarquen des de Pere Tarrés.