Successos
Ordre de captura a un acusat d’haver violat una menor a Girona
El processat, que s’enfronta a nou anys de presó, no s’ha presentat al judici
La ‘suite’ de Sutton, una peça clau en la causa de la violació d’Alves
La ‘secta’ del pederasta d’Arenys de Munt: violacions, pallisses i mentides

Un acusat que s’enfronta a nou anys de presó per haver violat una menor de 16 anys a Girona el 24 d’octubre del 2021 no s’ha presentat aljudici previst per a aquest dijous a l’Audiència de Girona. A l’estar degudament citat, la fiscal i l’acusació particular han sol·licitat al tribunal que dicti una ordre de detenció i ingrés a la presó per assegurar que sigui present en el judici i evitar que fugi de la justícia. La defensa s’hi ha oposat. Si el processat no justifica l’absència, previsiblement l’Audiència emetrà l’ordre de captura. Les acusacions afirmen que l’home de 21 anys va quedar amb la menor en una plaça. Després, van anar a casa de la noia, on la va agredir sexualment malgrat l’oposició d’ella.
«La mesura està justificada per la mateixa incompareixença de l’acusat i la seva finalitat és evitar el risc de sostracció a l’acció de la justícia i que estigui a disposició del tribunal per celebrar el judici», ha argumentat la fiscal per licitar a la secció quarta de l’Audiència que acordi l’ingrés a la presó sense fiança de l’acusat.
L’acusació particular s’hi ha adherit i la defensa del processat s’hi ha oposat adduint que el processat, originari d’Hondures, té residència i família a Girona i, per tant, arrelament per neutralitzar el risc de fuga. Si el processat no apareix i justifica l’absència d’aquest dijous, el tribunal dictarà ordre de captura i ingrés a la presó.
Agressió a casa de la menor
La fiscalia sol·licita set anys i mig de presó per un delicte de violació i l’acusació particular eleva la seva petició a nou anys. Segons recull l’escrit de qualificació provisional, la tarda del 24 d’octubre del 2021, l’acusat, que tenia 21 anys, va quedar amb la víctima de 16 a la plaça situada davant el centre cívic Sant Narcís.
Després d’estar una estona junts, van anar a casa de la menor. Ja allà, i segons les acusacions, l’acusat va dir a la menor si tenia preservatius i ella va contestar que no, perquè no mantenia relacions sexuals. Llavors, la va empènyer i la va fer caure al llit, la va despullar i la va violar. «Ella li va dir ‘para, para’ diverses vegades i el va intentar apartar, però l’acusat li va dir ‘treu les mans, cony’ i la va continuar agredint.
Quan es va sentir un soroll a la porta del pis, la menor va dir a l’acusat que els seus pares estaven a punt d’arribar: «Això va provocar que el processat s’aixequés de cop, agafés la roba i marxés de la casa». Com a conseqüència de l’atac, la víctima pateix un quadro clínic compatible amb un trastorn per estrès posttraumàtic.
A part de la pena de presó, la fiscalia sol·licita que, en cas de condemna, s’acordi l’expulsió del país de l’acusat una vegada complertes tres quartes parts de la pena o quan pugui accedir a la llibertat condicional, amb la prohibició de tornar al país durant 10 anys. La defensa nega les acusacions i demana l’absolució.
Successos Província de Girona Justícia Agresiones sexuales contra menores Violacions Pederàstia Mossos d'Esquadra
- Gestió hídrica Rialb, el segon embassament més gran de Catalunya i el més jove, bat un nou rècord d’ompliment
- Usos lingüístics Emma Vilarasau, en l’especial sobre la llengua de TV3: «No es pot viure les 24 hores en català»
- Ensenyament Els resultats de la consulta de la llengua vehicular a València es publicaran avui
- Descobriment inesperat Les obres de la Via Laietana troben per sorpresa les restes de cinc cases medievals de Barcelona
- CHAMPIONS LEAGUE El Barça regala una altra gesta a Lisboa
- Congrés dels Diputats Junts refreda les opcions de Díaz d’aprovar la reducció de jornada: «Ara mateix no avalem el seu projecte de llei»
- Política lingüística La influència del castellà cap al català és major que a la inversa en parlants bilingües i varia segons l'edat
- Consulta a la Comunitat Valenciana El 51% de famílies valencianes trien el català com a llengua escolar i el 49% opten pel castellà
- Ciència Observen per primera vegada com les neurones que conformen el cervell humà emmagatzemen records
- Després de la tornada de La Caixa ¿Quines empreses han tornat a Catalunya després del procés i quines falten per tornar?