Salut mental

De Selena Gomez a Ángel Martín: celebritats que fan caixa amb els seus trastorns

  • M’agrada que estiguis malament: la rebotiga del negoci ‘online’ del patiment

  • Tinc ansietat, que bipolar: el boom del llenguatge del trauma (també) banalitza la salut mental

De Selena Gomez a Ángel Martín: celebritats que fan caixa amb els seus trastorns

Archivo

2
Es llegeix en minuts
Núria Navarro
Núria Navarro

Periodista

ver +

SELENA GOMEZ

Va abandonar la gira ‘Revival’ el 2016 al·legant ansietat, depressió i atacs de pànic a conseqüència, va dir, d’un lupus. Més tard li va explicar a Miley Cyrus que, després d’anys de teràpia, li van diagnosticar un trastorn bipolar. Tot just cinc anys després, juntament amb la seva mare, la productora de Hollywood Mandy Teefey, i l’empresària Daniella Pierson, va llançar WonderMind, una plataforma que ofereix teràpies i estil de vida. Es calcula que maneja més de 100 milions de dòlars.

HARRY I MEGHAN MARKLE

A causa de la ferida de l’orfandat i del ‘megxit’, el príncep Harry ha pogut guanyar uns 114 milions d’euros. És ‘director d’impacte’ de la firma californiana de fitnes mental BetterUp i té una companyia de mitjans, Archewell, que produeix pòdcasts per a Spotify i diversos programes per a Netflix, entre els quals el documental ‘Harry i Meghan’, en què desgranen els seus oprobis. De Penguin Random House, va rebre un avançament de 20 milions per tres entregues de memòries i amb la primera, ‘En la sombra’, publicada al gener, ha venut més de tres milions d’exemplars i ha aconseguit un rècord Guiness.

DEMI LOVATO

El 2018, després d’un còctel d’oxicodona barrejada amb fentanil, l’actriu i cantant Demi Lovato va patir un infart, diversos vessaments i un mal cerebral que la va deixar gairebé cega. El seu treball se centra gairebé exclusivament a parlar dels seus trastorns: produeix continguts com la docusèrie ‘Bailando con el diablo’ i està associada a la plataforma Talkspace de telesalut mental.

ANA GARCÍA OBREGÓN

Uns diuen que 1 milió i d’altres que 100.000 euros és el que ha pagat ‘Hola!’ per l’exclusiva de la seva neta-filla Ana Sandra. És l’última de la mitjana dotzena de portades que Ana Obregón ha fet amb la seva revista de capçalera des que el 2018 es va anunciar que el seu fill, Alessandro, tenia càncer. Després de la seva mort, la biòloga va explicar per capítols el seu dol i va donar les campanades del 2022, que li van poder reportar 35.000 euros més. En el seu Instagram puja contingut de marques com laCabine, firma d’ampolles amb vitamina C, que abona una sucosa suma per post.

ÁNGEL MARTÍN

El seu llibre testimonial ‘Por si las voces vuelven’, en què explica la seva experiència amb un brot psicòtic, va aconseguir sis edicions en dues setmanes (a l’any anava per la 15a edició i els 300.000 exemplars venuts). L’èxit va donar peu a un pòdcast homònim a Spotify, a què se’n va afegir un altre, ‘Informativo matinal’, que li va agenciar el Premi d’Internet Marca Personal en Xarxes Socials. Movistar el va contractar per a la campanya de Nadal del 2022 i la seva agenda d’actuacions als teatres no té cap forat fins al desembre.