Infraestructures
L’R2 torna al passat per gestionar els trens entre Castelldefels i el Prat
Adif admet en un document intern que l’R2 pot necessitar quatre mesos per tornar a estar al 100%
Reforços de transport per cobrir l’avaria a Gavà
Amb la caiguda de l’enclavament, la infraestructura que controla de manera automàtica totes les ordres que reben els trens que arriben i surten de l’estació, Gavà s’ha vist obligada a recórrer a sistemes pretèrits que permetin mantenir operativa l’R2 de Rodalies. Vagi per davant que tot el personal de Renfe i Adif està treballant sense parar perquè les incidències siguin les menys possibles. Però tot i així, de moment només hi passen la meitat dels trens (tres per sentit i hora) i la previsió és que, a partir de tres o quatre setmanes, la cosa es vagi normalitzant fins arribar a un màxim de quatre mesos de reparacions perquè tot torni a estar al 100%.
El primer efecte és que Gavà s’ha convertit ara en un baixador al no tenir enclavament. És a dir, només té en funcionament les dues andanes, una cap a Tarragona, l’altra cap a Barcelona. La resta de vies s’han quedat sense servei. De fet, tot i que moltes vegades utilitzem la paraula ‘estació’, només ho són les que tenen més de dues vies. Posem per cas els Ferrocarrils de Barcelona: Provença seria un baixador i Gràcia, una estació.
Notícies relacionadesAntigament, abans de l’automatització dels senyals, el personal de l’estació tenia un plafó amb un mapa de tot l’entorn de l’estació. Els canvis d’indicacions es feien manualment, amb uns cables que derivaven en una ordre determinada perquè la infraestructura canviés. El sistema, per molt antic que fos, tampoc permetia al cap d’estació dictar ordres contradictòries. És a dir, que si s’activava un cable, no permetia operar-ne un altre que pogués generar un problema en la circulació. Sense enclavament ni mapes per recuperar, les estacions del Prat de Llobregat, Gavà i Castelldefels s’han vist obligades a anar dues pantalles enrere.
Els caps d’estació estan en constant comunicació per informar de la sortida dels trens. És a dir, des de Castelldefels es reporta una sortida i des de Gavà es rep una vegada el comboi hagi arribat a l’andana. Tot es registra manualment, i no ve cap altre tren fins que no ha sortit l’anterior, ja que no hi ha manera d’advertir-lo amb els senyals de la infraestructura en cas d’incidència i és necessari que el traçat entre estació i estació estigui completament lliure. Per això ha sigut necessari reduir el servei a la meitat. Tenint en compte que l’avaria ha afectat les tres estacions, entre Castelldefels i el Prat de Llobregat, mentre duri aquesta situació només circularà un tren per sentit i via.
Conselleria de Territori Gavà Renfe Trens El Prat de Llobregat Rodalies Castelldefels Transport públic
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia