Infraestructures
L’R2 torna al passat per gestionar els trens entre Castelldefels i el Prat
Adif admet en un document intern que l’R2 pot necessitar quatre mesos per tornar a estar al 100%
Reforços de transport per cobrir l’avaria a Gavà
Amb la caiguda de l’enclavament, la infraestructura que controla de manera automàtica totes les ordres que reben els trens que arriben i surten de l’estació, Gavà s’ha vist obligada a recórrer a sistemes pretèrits que permetin mantenir operativa l’R2 de Rodalies. Vagi per davant que tot el personal de Renfe i Adif està treballant sense parar perquè les incidències siguin les menys possibles. Però tot i així, de moment només hi passen la meitat dels trens (tres per sentit i hora) i la previsió és que, a partir de tres o quatre setmanes, la cosa es vagi normalitzant fins arribar a un màxim de quatre mesos de reparacions perquè tot torni a estar al 100%.
El primer efecte és que Gavà s’ha convertit ara en un baixador al no tenir enclavament. És a dir, només té en funcionament les dues andanes, una cap a Tarragona, l’altra cap a Barcelona. La resta de vies s’han quedat sense servei. De fet, tot i que moltes vegades utilitzem la paraula ‘estació’, només ho són les que tenen més de dues vies. Posem per cas els Ferrocarrils de Barcelona: Provença seria un baixador i Gràcia, una estació.
Notícies relacionadesAntigament, abans de l’automatització dels senyals, el personal de l’estació tenia un plafó amb un mapa de tot l’entorn de l’estació. Els canvis d’indicacions es feien manualment, amb uns cables que derivaven en una ordre determinada perquè la infraestructura canviés. El sistema, per molt antic que fos, tampoc permetia al cap d’estació dictar ordres contradictòries. És a dir, que si s’activava un cable, no permetia operar-ne un altre que pogués generar un problema en la circulació. Sense enclavament ni mapes per recuperar, les estacions del Prat de Llobregat, Gavà i Castelldefels s’han vist obligades a anar dues pantalles enrere.
Els caps d’estació estan en constant comunicació per informar de la sortida dels trens. És a dir, des de Castelldefels es reporta una sortida i des de Gavà es rep una vegada el comboi hagi arribat a l’andana. Tot es registra manualment, i no ve cap altre tren fins que no ha sortit l’anterior, ja que no hi ha manera d’advertir-lo amb els senyals de la infraestructura en cas d’incidència i és necessari que el traçat entre estació i estació estigui completament lliure. Per això ha sigut necessari reduir el servei a la meitat. Tenint en compte que l’avaria ha afectat les tres estacions, entre Castelldefels i el Prat de Llobregat, mentre duri aquesta situació només circularà un tren per sentit i via.
Conselleria de Territori Gavà Renfe Trens El Prat de Llobregat Rodalies Castelldefels Transport públic
- Energies renovables El pàrquing de l’Alcampo de Sant Boi es transformarà en la instal·lació fotovoltaica més potent de l’àrea de Barcelona
- Obligatori per llei La multa que et pot caure per no estar empadronat on vius
- salut mental Els diagnòstics de TDAH entre els adults creixen en els últims anys
- Conflicte a Girona Una família denuncia que un home s’ha quedat d’ocupa en una casa que li van deixar a Llagostera
- LA VISITA BLAUGRANA AL COLISEUM Cinc anys amb un zero a Getafe
- Violència contra les dones Laura Palmer i la por que ens va quedar
- Transparència Hisenda vigilarà més les targetes: demanarà aquestes dades sobre els moviments
- Trump, la Lluna i més enllà
- Aquesta nit Gala dels premis Gaudí
- Premier league Haaland firma una inusual renovació amb el City fins al juny del 2034