Infraestructures
L’R2 torna al passat per gestionar els trens entre Castelldefels i el Prat
Adif admet en un document intern que l’R2 pot necessitar quatre mesos per tornar a estar al 100%
Reforços de transport per cobrir l’avaria a Gavà

Amb la caiguda de l’enclavament, la infraestructura que controla de manera automàtica totes les ordres que reben els trens que arriben i surten de l’estació, Gavà s’ha vist obligada a recórrer a sistemes pretèrits que permetin mantenir operativa l’R2 de Rodalies. Vagi per davant que tot el personal de Renfe i Adif està treballant sense parar perquè les incidències siguin les menys possibles. Però tot i així, de moment només hi passen la meitat dels trens (tres per sentit i hora) i la previsió és que, a partir de tres o quatre setmanes, la cosa es vagi normalitzant fins arribar a un màxim de quatre mesos de reparacions perquè tot torni a estar al 100%.
El primer efecte és que Gavà s’ha convertit ara en un baixador al no tenir enclavament. És a dir, només té en funcionament les dues andanes, una cap a Tarragona, l’altra cap a Barcelona. La resta de vies s’han quedat sense servei. De fet, tot i que moltes vegades utilitzem la paraula ‘estació’, només ho són les que tenen més de dues vies. Posem per cas els Ferrocarrils de Barcelona: Provença seria un baixador i Gràcia, una estació.
Notícies relacionadesAntigament, abans de l’automatització dels senyals, el personal de l’estació tenia un plafó amb un mapa de tot l’entorn de l’estació. Els canvis d’indicacions es feien manualment, amb uns cables que derivaven en una ordre determinada perquè la infraestructura canviés. El sistema, per molt antic que fos, tampoc permetia al cap d’estació dictar ordres contradictòries. És a dir, que si s’activava un cable, no permetia operar-ne un altre que pogués generar un problema en la circulació. Sense enclavament ni mapes per recuperar, les estacions del Prat de Llobregat, Gavà i Castelldefels s’han vist obligades a anar dues pantalles enrere.
Els caps d’estació estan en constant comunicació per informar de la sortida dels trens. És a dir, des de Castelldefels es reporta una sortida i des de Gavà es rep una vegada el comboi hagi arribat a l’andana. Tot es registra manualment, i no ve cap altre tren fins que no ha sortit l’anterior, ja que no hi ha manera d’advertir-lo amb els senyals de la infraestructura en cas d’incidència i és necessari que el traçat entre estació i estació estigui completament lliure. Per això ha sigut necessari reduir el servei a la meitat. Tenint en compte que l’avaria ha afectat les tres estacions, entre Castelldefels i el Prat de Llobregat, mentre duri aquesta situació només circularà un tren per sentit i via.
Conselleria de Territori Gavà Renfe Trens El Prat de Llobregat Rodalies Castelldefels Transport públic
- Aquest dilluns 24 de març Un autocar salva una menor sota un pont de l’AP-7 després d’un intent de suïcidi
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- Seguretat comunitària La UE demana que els europeus s'aprovisionin amb subministraments d'emergència davant una possible guerra o crisi climàtica
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- BCN rebutja l’exigència dels EUA de retirar la inclusió en una biblioteca
- Sessió de control Sánchez ja apunta als Pressupostos del 2026 davant la falta de suports per als comptes d’aquest any
- El 75% dels nens de 4 a 8 anys atesos al CAP Sant Roc de Badalona miren pantalles mentre mengen
- Infarma 2025 Els nous fàrmacs per a l’obesitat són efectius per a la insuficiència cardíaca i els trastorns de salut mental
- Retorn sonat Lady Gaga torna a Barcelona set anys després: anuncia dos concerts al Palau Sant Jordi a l’octubre
- Catalunya és la segona comunitat amb més baixes laborals: Pané proposa revisar si hi ha alguna "disfunció" al sistema