Infraestructures
Aragonès, sobre l’avaria de Rodalies: «La ministra Sánchez no ha vingut a Gavà, i això que ho té al costat de casa»
Adif insisteix: podria ser un llamp (caigut un altre dia)
L’avaria a l’R2 dispara el trànsit a la C-31 Sud

Pere Aragonès ha arribat molt seriós a l’estació de Gavà. Enfadat, podria dir-se. I amb cotxe, és clar, perquè una de les tesis del Govern és que un no pot fiar-se de Rodalies. El president ha visitat la ‘zona zero’ del caos de la línia R2, on fa una setmana es va produir un incendi que va deixar aquest baixador sense sistema de control de senyals. L’ha rebut un dels màxims responsables d’Adif, que li ha explicat les tasques que porta a terme el gestor ferroviari (no s’ha de confondre amb Renfe, l’operador públic del servei) perquè els trens vagin, a poc a poc, recuperant la normalitat. Després, davant la premsa, no s’ha mossegat la llengua. Ha culpat de la situació la «falta d’inversió durant dècades» i ha assenyalat directament la ministra de Tansports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, que abans de fer el salt a Madrid va ser, precisament, alcaldessa de Gavà. «He vingut per conèixer l’estat de la situació de primera mà, una cosa que la ministra no ha fet malgrat que, mai millor dit, ho té al costat de casa».
Aragonès no ha fet cap distinció entre el Govern de Pedro Sánchez i els anteriors. «Les competències de Rodalies no són nostres, però els ciutadans que pateixen aquest caos de dia sí, dia també, sí que són la nostra responsabilitat. No mereixen ser tractats així, per això denunciem les dècades de falta d’inversió i de recursos a Catalunya». «No ha sigut una prioritat dels governs espanyols, ni ara ni abans». Sobre el traspàs total de les competències, Aragonès ha fet seu «el clamor que hi ha a Catalunya per assumir totes les responsabilitats de l’àmbit ferroviari». «Per poc bé que ho fem des d’aquí, serà millor que el que tenim avui», ha defensat.
Trens i oposicions
La ministra Sánchez ha replicat al president que el Govern «està invertint com mai» en la xarxa de Rodalies. En roda de premsa, la titular de Transports ha acusat la Generalitat de «pretendre utilitzar» la incidència a l’R2 per «fer la seva campanya electoral». «També per no parlar del que realment li correspon i no soluciona, com el caos generat amb les oposicions». «Partim d’una dècada de desinversions. Això no ho podem arreglar ni en quatre dies ni en quatre anys», ha conclòs. El Govern té entre mans un projecte a 10 anys vista (2020-2030) en el qual preveu invertir prop de 6.400 milions d’euros en el sistema ferroviari català. Fins a la data ja s’han adjudicat 2.300 milions en projectes que estan en marxa o ho estaran aviat.
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies
- Crisi transatlàntica ¿Per què el Vell Continent és tan important per als EUA? Desmuntant el mite de l’Europa parasitària de Trump
- Avançar el rellotge ¿Quan és el canvi d’hora del 2025? Data de l’arribada de l’horari d’estiu