Turisme vinícola
L’enoturisme a l’Empordà es proposa créixer en «qualitat» i en «creativitat»
Prensa Ibérica, el setmanari de l’Alt Empordà i els cellers Perelada aborden «els nous reptes de l’enoturisme» després que, per primera vegada, hagin superat la xifra de 80.000 visitants

«L’enoturisme a l’Alt Empordà ha crescut en creativitat». Aquest és el titular que li agradaria veure escrit a Maria Baró, responsable del projecte enoturístic dels Cellers Perelada si d’aquí un any es repeteix una jornada com la celebrada aquest dilluns a Peralada. El flamant mascaró de proa delturisme vinícola a l’Alt Empordà, l’espectacular celler del Grup Perelada inaugurat fa tot just un any, va ser l’escenari d’una trobada entre els principals actors del sector, en la qual hi va haver, primer, una taula rodona entre la mateixa Baró, Xavier Albertí, president del Consell Regulador de la DO Empordà; Pep Amiel, president de La Cocina del Viento, i Agustí Badosa, vicepresident del Consell Comarcal, i posteriorment una conferència d’Adela Pereira –‘Enoturisme rendible: com captar i fidelitzar visitants’– , en què aquesta especialista en màrqueting del món del vi va explicar diferents estratègies per «monetaritzar» les apostes d’enoturisme dels cellers. Tant a la taula rodona com a la conferència va planejar un criteri compartit per tots: l’enoturisme a l’Empordà no s’ha d’obsessionar a créixer en quantitat, que ja ho està fent, sinó en qualitat i en el que Pereira defineix «com les singularitats que et fan diferent». «No es poden continuar fent visites explicant com es fa el vi, perquè a tot arreu es fa més o menys igual; s’han de mostrar als visitants els nostres valors, la nostra identitat pròpia, perquè es tracta de fidelitzar-los, d’establir un vincle».
La jornada sobre els nous reptes de l’enoturisme ha sigut impulsada per Prensa Ibérica, el Setmanari de l’Alt Empordà i Celler Perelada, amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, el Consell Regulador de la Denominació d’Origen Empordà, La Cocina del Viento i l’Associació d’Hostaleria de l’Alt Empordà.
- Postureig 'low cost' La mariscada més barata d'Espanya se serveix a palades a Barcelona
- Escapades El poble més pintoresc de Catalunya per visitar al febrer és un paradís modernista amb una festa que omple de color l'hivern
- El resort de luxe SLS Barcelona obrirà amb descomptes l’1 d’abril
- Futbol La seu espanyola del «líder mundial en connectivitat» que serveix el Barça és un domicili particular del barri de Sant Andreu
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Aldarull Un grup causa aldarulls en un tren obligant a intervenir la maquinista
- Negociacions El PSOE i Junts es reuneixen abans del debat de la qüestió de confiança
- Un 93% dels trens de la Cerdanya incompleix l'horari
- CARDIOLOGIA ¿Què són i com evitar els greixos trans, que augmenten el risc de mort un 34%?
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet