Tinença d’arma prohibida
Els Mossos van denunciar el fill del candidat de Vox a Barcelona per portar una porra extensible a la Bonanova
L’alcaldable va ser identificat per agents antiavalots de la policia catalana després de les dues manifestacions a favor i en contra de les ocupacions de La Ruïna i El Kubo

Els Mossos d’Esquadra van denunciar dijous passat el fill del candidat de Vox a l’Ajuntament de Barcelona, Gonzalo de Oro-Pulido, per tinença d’arma prohibida a la via pública durant la manifestació de dijous passat 11 de maig a la plaça de la Bonanova contra les ocupacions d’El Kubo i La Ruïna, segons les fonts consultades per EL PERIÓDICO.
El candidat de Vox va ser abordat per agents antiavalots ARRO de la policia catalana després de les manifestacions, que van finalitzar gairebé a les deu de la nit i sense incidents. Va ser identificat i denunciat per portar una porra extensible quan es trobava al costat de les cases okupades.
Els agents van fer constar així mateix que van patir «faltes de respecte» i de consideració per part de dues persones més vinculades a la mateixa formació política.
Notícies relacionadesEls fets van passar cap a les deu de la nit, quan ja havien acabat les dues manifestacions de signe contrari que es van citar a la plaça de la Bonanova. Els Mossos van desplegar un dispositiu amb més de 300 agents que va blindar l’espai públic al considerar de risc –3 sobre 4 en l’escala policial– la jornada.
El dispositiu policial va consistir a evitar que es trobessin els manifestants partidaris de les okupacions amb els que hi estaven en contra. Entre aquests segons hi havia l’empresa Desokupa, que havia promès acabar amb les okupacions en dies anteriors però que finalment es va presentar a la concentració de repulsa i no va mirar d’intervenir-hi. La policia catalana havia deixat clar que no podia fer-ho ja que en un estat de dret els únics que poden desallotjar són els cossos policials i per ordre d’un jutge.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Investigació científica La Generalitat assumeix l’administració de Cellex i Mir Puig
- Aquest és l’efecte d’esmorzar taronja als nostres ronyons
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors
- Conflicte laboral Els treballadors de PortAventura van avui a la vaga per demanar millors sous
- Apunts polítics de la setmana ¿A qui beneficia el vot als 16 anys? El ‘target’ de l’esquerra que observa la dreta