Enginyeries amb una estreta vinculació amb l’empresa afavoreixen la col·locació
La intel·ligència artificial, la robòtica, els continguts multimèdia, les experiències immersives i els avanços tecnològics en l’automoció exerceixen un paper rellevant al món actual i el tindran en el futur.
Amb l’objectiu de formar professionals especialitzats en aquestes realitats, la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries (FCTE) de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) ofereix el grau en Multimèdia. Aplicacions i Videojocs, el grau en Enginyeria Mecatrònica i el grau en Enginyeria de l’Automoció.
Multimèdia. Aplicacions i Videojocs: desenvolupant productes digitals
L’àmbit de les tecnologies digitals és un dels sectors de més creixement. En aquest se situa el grau en Multimèdia. Aplicacions i Videojocs, que forma professionals especialitzats en la creació i el desenvolupament de productes digitals en tots els seus aspectes, «i s’adquireixen tant habilitats tècniques i creatives per al disseny de continguts interactius, gràfics i audiovisuals, com coneixements d’emprenedoria, comunicació i gestió», assenyala Malu Calle, degana de la FCTE. Els graduats es converteixen en professionals experts en tecnologies digitals per desenvolupar videojocs, aplicacions mòbils, entorns web, modelatge i animació 3D, sistemes immersius i experiències interactives.
Enginyeria Mecatrònica: una visió integral de l’enginyeria
L’Enginyeria Mecatrònica parteix d’una visió integral de l’enginyeria, combinant la mecànica, l’electrònica, la programació i la robòtica per a un millor disseny i desenvolupament de productes i processos industrials. En aquest sentit, la degana de la facultat indica que «la mecatrònica proporciona als estudiants del grau un perfil versàtil molt necessari en el context de la transformació digital de la indústria actual, que es caracteritza per l’automatització de processos, la integració de components mecànics i electrònics, i els sistemes intel·ligents». Els estudiants del grau participen en competicions universitàries de robòtica, tant nacionals com internacionals, a través de l’equip de robòtica els Garrins Metàl·lics.
Una Enginyeria de l’Automoció orientada a la sostenibilitat
Impartit a la seu de Granollers de la UVic-UCC i en col·laboració amb el Clúster de la Indústria de l’Automoció de Catalunya i les principals empreses del sector, el grau en Enginyeria de l’Automoció forma, com indica la degana, els professionals que crearan els cotxes del futur. Per fer-ho, els instrueix en l’aplicació de les tecnologies més avançades per al disseny, fabricació i proves d’automòbils, i la creació de nous sistemes de producció de vehicles innovadors i sostenibles. El grau inclou els projectes Formula Student i Moto Student, en els quals els estudiants dissenyen i desenvolupen un vehicle elèctric de competició.
Metodologies innovadores i projecció internacional
En les tres titulacions s’utilitzen metodologies docents participatives, com l’aprenentatge basat en projectes, en el qual els estudiants desenvolupen projectes en equip. D’aquesta manera, integren els coneixements adquirits, al mateix temps que adquireixen competències transversals, com ara habilitats de comunicació i gestió de projectes, treball en equip i gestió de conflictes. Ho fan amb eines i espais adequats a les necessitats, que aquest any s’han vist incrementats amb un nou laboratori multimèdia, l’adquisició d’un robot col·laboratiu i quatre nous laboratoris a Granollers, amb 1.200 m2.
Així mateix, la internacionalització és un element clau en els graus en enginyeries. «No només formem estudiants perquè siguin experts en el seu camp, sinó que també surten preparats per col·laborar amb professionals internacionals», assenyala Malu Calle. Part de les assignatures s’imparteixen en anglès, poden realitzar estades i formació en universitats estrangeres, i des del primer curs ja participen en projectes col·laboratius amb estudiants d’altres països.
Connexió amb el sector empresarial i alta ocupabilitat
Notícies relacionadesLes pràctiques obligatòries en empreses nacionals i internacionals permeten vincular els coneixements adquirits a l’aula amb l’experiència professional. En aquest sentit, el grau en Enginyeria de l’Automoció inclou més de 1.000 hores (un curs acadèmic) de pràctiques obligatòries en empreses del sector. Els graus en Multimèdia. Aplicacions i Videojocs, i en Enginyeria Mecatrònica, a més de les pràctiques obligatòries, també contemplen les beques Sí-Sí, amb 20 hores setmanals d’aprenentatge a l’empresa, i ofereixen als millors estudiants la possibilitat de cursar l’últim semestre a l’empresa, cosa que afavoreix la possibilitat d’incorporar-s’hi una vegada finalitzats els estudis.
Els titulats en enginyeries de la UVic registren una alta taxa d’ocupació al finalitzar els estudis. Segons l’enquesta de l’Àrea de Qualitat de la UVic-UCC (titulats 2020-2021), el 100% dels graduats en Multimèdia. Aplicacions i Videojocs i Enginyeria de l’Automoció treballen abans d’un any d’haver finalitzat els estudis. També ho fan el 86% dels graduats en Enginyeria Mecatrònica, mentre que el percentatge restant continua formant-se.
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia