Problemes de desenvolupament
El Govern insta les autonomies a invertir en teràpies d’atenció primerenca per a nens

L’Executiu i les comunitats autònomes han acordat aquest dilluns un full de ruta destinat a millorar els serveis d’atenció primerenca a Espanya, que són aquelles teràpies destinades a nens de zero a sis anys amb problemes de neurodesenvolupament. L’atenció primerenca no està incorporada a la cartera de serveis comuna del Sistema Nacional de Salut, depèn de cada comunitat i normalment té molta demanda i llargues llistes d’espera, per la qual cosa les famílies que poden permetre-s’ho acudeixen a consultes privades de logopedes, psicòlegs, fisioterapeutes o altres especialistes, en funció de les necessitats del nen.
Per pal·liar aquest problema, el Govern i les comunitats han celebrat un Consell Interterritorial mixt entre ministres i consellers de Drets Socials i Sanitat, en el qual han pactat que l’atenció primerenca sigui «universal, pública, gratuïta i de qualitat», segons ha destacat la ministra Ione Belarra després de la trobada. Per a això, Belarra i el ministre de Sanitat, José Miñones, han instat «totes les administracions» a posar «els mitjans i recursos» necessaris perquè s’avanci en «la garantia del dret dels nens» a rebre les esmentades teràpies.
El full de ruta pactat implica una «atenció ràpida i eficaç», segons Belarra. Per a això, marca com a objectius reduir els temps d’espera entre la detecció i la prestació dels serveis; agilitzar els tràmits d’accés i que l’atenció sigui el més personalitzada possible, en els entorns dels nens i les seves famílies.
Línies d’actuació
Notícies relacionadesAixí mateix, té vuit línies d’actuació, entre les qual s’inclou millorar la coordinació interadministrativa i amb les famílies; planificar, dimensionar i articular fórmules de finançament adequades per als equips, centres i serveis en funció de la població a atendre; garantir la valoració i intervenció integral; oferir més i millors oportunitats de formació als professionals implicats i optimitzar els sistemes d’informació i registre.
L’acord inclou a més la creació d’una Xarxa d’Atenció Primerenca de caràcter universal, de responsabilitat pública i gratuïta, que permeti la vinculació, a partir d’uns criteris comuns, dels sistemes de salut, educatiu o serveis socials, que segons l’estratègia han de treballar de manera coordinada amb la resta de professionals implicats en cada cas.
- Barcelonejant Així és el jardí viral de Barcelona amb més de 200.000 flors
- Districte de Ciutat Vella El tràfic de fàrmacs per crear la ‘droga dels pobres’ s’expandeix a la zona més vulnerable de Barcelona
- A les 40 setmanes L’alcalde de Girona Lluc Salellas anuncia la mort del seu fill no nat «de manera inesperada»
- La lliga de campions Adeu, Champions; ‘ciao’, Ancelotti
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Salut Aquestes són les conseqüències d'utilitzar la mateixa roba interior dos dies seguits
- Com evitar les trucades ‘spam’ Ni respondre ni bloquejar el número: això és el que has de fer per acabar amb les trucades ‘spam’ per sempre
- Desembarcament Els avantatges i els perills de portar l’esperit de ‘Sálvame’ a TVE: «Són personatges televisius difícils de domar»
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump