Noves baixes laborals
El Govern aprova els permisos per conciliar que incloïa la llei de famílies

El Govern central ha aprovat aquest dimarts els permisos destinats a millorar la conciliació que estaven inclosos en la llei de famílies, que va quedar aparcada per l’avanç electoral. En l’última pròrroga del reial decret de mesures anticrisi aprovada aquest dimarts en el Consell de Ministres, s’han inclòs tres noves baixes laborals.
En primer lloc, un permís de cinc dies a l’any, retribuïts, que es podran utilitzar en cas d’accident o malaltia greus, hospitalització o intervenció quirúrgica sense hospitalització que necessiti repòs, tant d’un familiar de fins a 2n grau com d’un convivent, una cosa que no existia fins ara.
Notícies relacionadesEn segon lloc, un permís ‘a causa de força major’, que es pot distribuir per hores i podrà arribar en total de fins a quatre dies a l’any. També estarà retribuït i pretén permetre a pares i mares absentar-se de la feina quan hi hagi motius familiars urgents, com per exemple, quan un dels seus fills es posi malalt.
Finalment, s’ha aprovat un tercer permís parental de vuit setmanes, que es podran disfrutar de manera contínua o discontínua, a temps complet o parcial, fins que el menor faci 8 anys. En la llei de famílies, aquest permís no estava retribuït.
- Nous títols i temporades Les 11 sèries que no et pots perdre aquest abril
- Previsió meteorològica Una vintena de comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per intensitat de pluja
- Habitatge Barcelona projecta les primeres demolicions per començar a construir 3.360 pisos entorn de la Sagrera el 2029
- Investigació científica L’Hospital del Mar descobreix per què el càncer de pàncrees és tan agressiu
- El Barça pretén tornar al Camp Nou al setembre
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Menys incidents La població de senglars a Collserola cau per la sequera i el control de fauna
- Polèmica editorial Anagrama es desvincula d’‘El odio’ i torna tots els drets del polèmic llibre a Luisgé Martín
- Jubilació Això és el que perds de pensió si decideixes jubilar-te abans de temps
- La policia mirarà milers de guanteres per veure si tens aquest objecte dins del cotxe (serà obligatori)