Educació a Catalunya
Tres sindicats pressionen la consellera Simó amb una vaga el primer dia d’escola
Els 10 reptes de la nova consellera d’Educació: de la inclusiva al decret de concerts
El Govern contractarà 1.528 professors i personal escolar per al curs 23-24

zentauroepp19233731 barcelona barcelones 21 05 2012 sociedad prepararac171023095219
Les paraules de reconeixement a la professió docent, la mà estesa i l’oferta de diàleg expressats per la nova consellera d’Educació, Anna Simó, en el ple del Parlament celebrat dimarts no convencen els sindicats Ustec (majoritari a l’escola pública catalana), Intersindical i CGT, que han fet una crida a la vaga el 6 de setembre, coincidint amb la tornada a l’escola dels alumnes d’infantil, primària i secundària.
Aquests tres sindicats han cridat a no començar «el curs amb normalitat» la mateixa setmana en què s’ha celebrat el debat monogràfic d’educació al Parlament, en el qual Simó ha expressat la seva voluntat de diàleg.
Les tres centrals, que demanen diàleg i negociació, mantenen la vaga malgrat que Simó comença aquest mateix divendres una ronda de contactes amb els sindicats educatius, començant per la Ustec. És per això que aquesta convocatòria busca pressionar la consellera de cara a les negociacions laborals en marxa.
Davant les portes del Parlament, han denunciat «l’absència d’una proposta d’acord sobre les restitucions de les condicions laborals» i han reclamat «un calendari escolar racional». El Departament d’Educació ja ha dit per activa i per passiva que l’avanç de l’inici de curs, implantat al setembre, ha vingut per quedar-se.
Els tres sindicats han assenyalat que un «bon acord social necessàriament ha de contenir» la tornada a les condicions laborals perdudes fa 10 anys a causa de les retallades, la tornada al cobrament del complement d’antiguitat als sis anys i no als nou, i un calendari de retorn del deute acumulat.
Així mateix, reclamen l’equiparació salarial permanent de tots els professors d’FP, la rebaixa en dos hores lectives per al professorat més gran de 55 anys, la derogació de l’ordre de calendari i un pacte d’estabilitat que garanteixi la continuïtat laboral per als professors amb un mínim de tres anys d’antiguitat que no superin el concurs de mèrits ni les oposicions.
Els representants dels professors han animat el col·lectiu a «organitzar-se als centres de treball en assemblees» per «decidir de la forma més horitzontal possible la manera d’articular les reivindicacions».
Notícies relacionades«Hem d’acabar amb el maltractament que patim als centres educatius, amb el descrèdit de la professió, amb la desorientació pedagògica, amb la falta de recursos estructurals, amb l’intrusisme de l’empresa privada, dels bancs i de les fundacions a l’escola pública», diu el comunicat.
La resta de sindicats (Aspepc, CCCO, segon i tercer en representació) i la UGT no s’han afegit per ara a la convocatòria. Jesús Martín, de la UGT, ha assenyalat que la seva formació rebutja una «convocatòria preventiva com la que han fet la Ustec, la Intersindical i la CGT». «Volem asseure’ns, negociar, escoltar i proposar. La nostra política és de recerca de solucions al conflicte, no d’afegir més llenya al foc», ha assenyalat Martín.
- Tecnologia Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El PSC es manté al capdavant i la caiguda de Junts impulsa a Aliança Catalana
- Una fàbrica de Badalona, acusada de "risc inacceptable" de càncer
- Les obres de la Sagrera obliguen a destapar un altre cop la vil·la romana enterrada
- Aquesta és la ciutat on millor es menja d'Espanya, segons Dabiz Muñoz
- Vins Mas Pòlit celebra els seus 450 anys d'història lligats al vi i a l'Empordà
- Televisió ‘Les tortugues ninja’ tornaran l'11 d'abril a 3Cat 30 anys després
- DAVANT DEL COMITÈ DE COMPETICIÓ L’Osasuna presenta recurs per «alineació indeguda» d’Iñigo Martínez amb el Barça
- Mobilitat ferroviària Una avaria deixa sense servei 140 quilòmetres i 26 estacions de la línia R3 de Rodalies durant tres hores