Conflicte lingüístic a Catalunya
El TSJC confirma el 25% de castellà a tres escoles
El tribunal desestima la petició de tombar el projecte lingüístic dels centres

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha confirmat el 25% de castellà a tres escoles. En un comunicat fet públic aquest dimecres, el tribunal relata que s’ha pronunciat sobre els casos de cinc centres judicialitzats. En tres, ha estimat «parcialment» els recursos de les famílies que volien que es tombés el projecte lingüístic de centre. Tot i que desestima la petició de tombar el projecte per a tot el centre, sí que obliga a impartir en castellà «alguna assignatura troncal que no sigui lingüística». En dos casos més, els jutges paralitzen la decisió en espera de rebre informació complementària que, asseguren, necessiten per prendre una decisió.
Entre els cinc casos que ha estudiat el TSJC hi ha el de l’escola Turó del Drac de Canet de Mar, on el 25% de classes en castellà es va imposar de manera cautelar en un grup des de fa dos anys a petició d’una família. Els pares de l’alumne, que llavors feia P5, van iniciar el procediment judicial per exigir més castellà, tot i que 27 famílies més de la mateixa classe s’hi oposaven.
Ja s’aplicava de manera cautelar
Notícies relacionadesAra, el TSJC sentencia que s’ha d’aplicar aquest 25% de castellà en aquests tres grups en els quals ja s’aplicava de manera cautelar.
La decisió arriba quan encara es desconeix quin criteri marcarà el Tribunal Constitucional (TC), que, segons fonts jurídiques de la Generalitat, podria ser més favorable, ja que ara és un òrgan de majoria política progressista.
- Tecnologia Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El PSC es manté al capdavant i la caiguda de Junts impulsa a Aliança Catalana
- Una fàbrica de Badalona, acusada de "risc inacceptable" de càncer
- Aquesta és la ciutat on millor es menja d'Espanya, segons Dabiz Muñoz
- Vins Mas Pòlit celebra els seus 450 anys d'història lligats al vi i a l'Empordà
- Televisió ‘Les tortugues ninja’ tornaran l'11 d'abril a 3Cat 30 anys després
- DAVANT DEL COMITÈ DE COMPETICIÓ L’Osasuna presenta recurs per «alineació indeguda» d’Iñigo Martínez amb el Barça
- Mobilitat ferroviària Una avaria deixa sense servei 140 quilòmetres i 26 estacions de la línia R3 de Rodalies durant tres hores