Perills de la muntanya
Estiu rècord de rescats a la muntanya: els Bombers demanen prudència
Recomanen planificar la ruta, consultar el temps i, sobretot, «saber renunciar-hi»
El mal temps dificulta la recerca de l’excursionista desaparegut a la Vall de Boí
Els bombers voluntaris de Girona deixen d’estar «disponibles» amb alerta màxima per risc d’incendi
Prop de 600 incendis forestals del 2022 van ser provocats, segons Interior

zentauroepp54526505 soc bombers200817085838
Els Bombers de la Generalitat han hagut de rescatar 406 excursionistes des del principi d’estiu, 54 més que l’any passat. Aquesta xifra suposa un rècord històric i augmenta el nombre total de serveis d’aquest any fins a 1.243, un 25% més que en el mateix període del 2022. Els Bombers atribueixen aquest increment al fet que cada vegada més gent surt a disfrutar de la natura i reclamen prudència per reduir riscos.
La Generalitat recomana que es planifiqui la ruta al detall, es consulti la meteorologia i, el més important, «se sàpiga renunciar-hi» quan les condicions o la preparació no són les idònies. «Afrontar la renúncia de manera positiva quan les condicions no són les millors és sinònim de victòria a la muntanya», assegura Oriol Vilalta, cap del Grup d’Actuacions Especials, la unitat dels Bombers especialitzada en salvaments i rescats al medi natural i en llocs de difícil accés.
Continua el dispositiu a Boí
Fa dos dies que els Bombers treballen en la recerca d’un excursionista desaparegut a la Vall de Boí (Alta Ribagorça), que es dirigia al cim de la Punta Alta de Comalesbienes, però no va arribar on l’esperaven a dormir. La recerca s’ha reprès avui, amb la participació dels Mossos d’Esquadra, el Sistema d’Emergències Mèdiques i els Pompièrs d’Aran.
- Tecnologia Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- L’euroordre contra Puigdemont
- Les obres de la Sagrera obliguen a destapar un altre cop la vil·la romana enterrada
- Aquesta és la ciutat on millor es menja d'Espanya, segons Dabiz Muñoz
- Vins Mas Pòlit celebra els seus 450 anys d'història lligats al vi i a l'Empordà
- Televisió ‘Les tortugues ninja’ tornaran l'11 d'abril a 3Cat 30 anys després
- DAVANT DEL COMITÈ DE COMPETICIÓ L’Osasuna presenta recurs per «alineació indeguda» d’Iñigo Martínez amb el Barça
- Mobilitat ferroviària Una avaria deixa sense servei 140 quilòmetres i 26 estacions de la línia R3 de Rodalies durant tres hores