Crisi hídrica
Alleujament turístic: l’ACA no preveu declarar l’emergència per sequera a més zones fins al setembre
El semàfor vermell de l’emergència per sequera es va encendre el 2 d’agost per a 24 municipis (dos, pròxims a l’embassament de Riudecanyes, i els altres 22, relacionats amb l’aqüífer del Fluvià, a l’Empordà). Des d’aquell dia, l’amenaça d’aquesta llum vermella acovardeix pobles i ciutats amb les reserves sota mínims. No obstant, segons ha pogut saber EL PERIÓDICO, per ara, no es preveuen noves restriccions, com a mínim, fins al mes de setembre.
Fonts de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) consultades per aquest diari asseguren que, fins a finals d’agost, no està previst declarar l’emergència en cap altra unitat hidrològica. És cert que alguns embassaments i aqüífers flaquegen perillosament, però el comitè permanent de la sequera no es reunirà fins al setembre, de manera que no es pot aprovar l’entrada en emergència de cap territori. La situació, afirmen aquestes mateixes fonts, de moment no ho requereix.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
Embassament Medi ambient Aigua Estiu Sequera Turisme Crisi Climàtica Agència Catalana de l'Aigua (ACA) Gestió de l'aigua
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Desembarcament Els avantatges i els perills de portar l’esperit de ‘Sálvame’ a TVE: «Són personatges televisius difícils de domar»
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples
- EL PARTIT DE CORNELLÀ Un Espanyol motivat allarga la bona ratxa contra el Getafe