Al Penedès

Cava Women, cultura del vi en femení

Una associació d’enòlogues, sommeliers, viticultores i empresàries del sector del cava posa en valor la presència de les dones al món del vi

La DO Penedès mira cap al futur

Empresàries malgrat tot

1
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

El vitícola és un món tradicionalment acaparat per homes, però aquest marcat biaix masculí porta camí de corregir-se. A aquest afany col·labora ‘Cava Women’, una associació de dones vinculades al negoci del vi que pretén posar en valor la participació femenina en aquest sector, que és més gran del que al principi podria pensar-se.

El col·lectiu, creat el 2021 a Sant Sadurní d’Anoia, el formen enòlogues, viticultores, sommeliers, empresàries i professionals del màrqueting que, a part d’implicar-se en la producció del cava, també contribueixen a vendre’l per tot el món. «El nostre objectiu és que la dona estigui representada en aquest sector, es visualitzi i tingui la veu que es mereix», explica Eva Plazas, enòloga i impulsora de Cava Women.

Notícies relacionades

En els seus dos anys de vida, l’associació ja ha servit per intercanviar experiències i generar ‘networking’ entre les professionals del cava, pertanyents totes a generacions molt diverses. També per fer justícia a les dones que en el passat van treballar durament al sector de l’espumós català però les històries de les quals no són conegudes. És el cas de les productores que, després de la Guerra Civil, es van veure obligades a fer front als negocis vitícoles en solitari després que el conflicte bèl·lic es carregués la vida dels seus marits i germans.

La promoció d’aquesta nova «visió femenina» del món del cava pot contribuir, segons Plazas, a corregir el principal desequilibri que manifesta aquest sector en qüestió de gènere: la falta de dones al capdavant de les companyies vitícoles. «Sobretot a la direcció, a les parts de dalt», adverteix l’enòloga.