Incidències a Rodalies
Adif descarta que un llamp causés la incidència de Gavà que al maig va provocar el caos a l’R2 sud

L’informe d’Adif arran de la incidència de Gavà que va deixar el servei de l’R2sud greument alteratal maig descarta que la causa fos un llamp i l’atribueix a la ruptura d’un fil de la catenària i a la vandalització, a causa d’un robatori, del sistema de protecció de les instal·lacions.
Pel que sembla, el fil de contacte de la catenària va tocar un senyal metàl·lic i va provocar una sobrecàrrega elèctrica que va arribar a afectar el quadro d’enclavament a causa d’aquesta desprotecció, segons assenyala l’ens gestor d’infraestructures ferroviàries. Inicialment, des d’Adif i el Ministeri de Transports s’havia apuntat que la causa de la incidència podia ser un llamp.
Adif apunta que la ruptura d’un fil de la catenària no té importància i no sol tenir repercussió en el servei ferroviari, sobretot si està en una via apartada, com va ser aquest cas. Tanmateix, assenyala que la mala sort va fer que el cable toqués un senyal metàl·lic i que a partir d’això se sobreescalfés la resta del cablatge fins al quadro d’enclavament.
Absència d’una peça
La ruptura del fil de la catenària va ser causada per l’absència d’una peça de què Adif no pot especificar el motiu, ja que podria ser per la vibració causada pel pas dels trens, per factors meteorològics o problemes en el muntatge. Sense aquesta peça, es va produir un sobreescalfament que va anar causant una degradació.
Un altre factor que va ser determinant és que les preses de terra que han d’evitar les sobretensions sobre l’enclavament i que derivi en un incendi, com va passar al maig, estaven «vandalitzades» al produir-se un robatori que no es podia detectar automàticament quatre dies abans de l’incendi. L’última revisió es va produir el 26 d’abril i la incidència va tenir lloc l’1 de maig.
Tres setmanes d’afectacions
A conseqüència de l’incendi, la circulació de l’R2 sud va quedar greument afectada i durant unes tres setmanes van circular, de manera progressiva, un màxim de quatre trens per hora i sentit fins que el 20 de maig es va poder restablir el servei.
Notícies relacionadesA la zona, els treballs es van allargar durant 18 dies per analitzar els danys i reparar la infraestructura. A més de reparar el fil de contacte, es van reposar vuit quilòmetres de cable, entre d’altres.
Mentrestant, Adif va apuntar que un llamp podria haver causat la incidència tot i que el Servei Meteorològic de Catalunya va certificar que l’1 de maig no hi havia hagut cap descàrrega a la zona pròxima de l’avaria.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- CRÍTICA Amaia estrena gira i puja a un altre nivell
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Nations league Espanya remunta contra Bèlgica amb dos gols en l’afegit
- EL PARTIT DE MENDIZORROtZA L’Espanyol afronta un partit amb valor doble a Vitòria