Incidències a Rodalies
Adif descarta que un llamp causés la incidència de Gavà que al maig va provocar el caos a l’R2 sud
L’informe d’Adif arran de la incidència de Gavà que va deixar el servei de l’R2sud greument alteratal maig descarta que la causa fos un llamp i l’atribueix a la ruptura d’un fil de la catenària i a la vandalització, a causa d’un robatori, del sistema de protecció de les instal·lacions.
Pel que sembla, el fil de contacte de la catenària va tocar un senyal metàl·lic i va provocar una sobrecàrrega elèctrica que va arribar a afectar el quadro d’enclavament a causa d’aquesta desprotecció, segons assenyala l’ens gestor d’infraestructures ferroviàries. Inicialment, des d’Adif i el Ministeri de Transports s’havia apuntat que la causa de la incidència podia ser un llamp.
Adif apunta que la ruptura d’un fil de la catenària no té importància i no sol tenir repercussió en el servei ferroviari, sobretot si està en una via apartada, com va ser aquest cas. Tanmateix, assenyala que la mala sort va fer que el cable toqués un senyal metàl·lic i que a partir d’això se sobreescalfés la resta del cablatge fins al quadro d’enclavament.
Absència d’una peça
La ruptura del fil de la catenària va ser causada per l’absència d’una peça de què Adif no pot especificar el motiu, ja que podria ser per la vibració causada pel pas dels trens, per factors meteorològics o problemes en el muntatge. Sense aquesta peça, es va produir un sobreescalfament que va anar causant una degradació.
Un altre factor que va ser determinant és que les preses de terra que han d’evitar les sobretensions sobre l’enclavament i que derivi en un incendi, com va passar al maig, estaven «vandalitzades» al produir-se un robatori que no es podia detectar automàticament quatre dies abans de l’incendi. L’última revisió es va produir el 26 d’abril i la incidència va tenir lloc l’1 de maig.
Tres setmanes d’afectacions
A conseqüència de l’incendi, la circulació de l’R2 sud va quedar greument afectada i durant unes tres setmanes van circular, de manera progressiva, un màxim de quatre trens per hora i sentit fins que el 20 de maig es va poder restablir el servei.
Notícies relacionadesA la zona, els treballs es van allargar durant 18 dies per analitzar els danys i reparar la infraestructura. A més de reparar el fil de contacte, es van reposar vuit quilòmetres de cable, entre d’altres.
Mentrestant, Adif va apuntar que un llamp podria haver causat la incidència tot i que el Servei Meteorològic de Catalunya va certificar que l’1 de maig no hi havia hagut cap descàrrega a la zona pròxima de l’avaria.
- Obligatori per llei La multa que et pot caure per no estar empadronat on vius
- Energies renovables El pàrquing de l’Alcampo de Sant Boi es transformarà en la instal·lació fotovoltaica més potent de l’àrea de Barcelona
- salut mental Els diagnòstics de TDAH entre els adults creixen en els últims anys
- Conflicte a Girona Una família denuncia que un home s’ha quedat d’ocupa en una casa que li van deixar a Llagostera
- LA VISITA BLAUGRANA AL COLISEUM Cinc anys amb un zero a Getafe
- Violència contra les dones Laura Palmer i la por que ens va quedar
- Transparència Hisenda vigilarà més les targetes: demanarà aquestes dades sobre els moviments
- Trump, la Lluna i més enllà
- Aquesta nit Gala dels premis Gaudí
- Premier league Haaland firma una inusual renovació amb el City fins al juny del 2034