Obres entre Parets i la Garriga
El desdoblament de l’R-3 de Rodalies inclou tancar el tram de vies en què quatre joves van morir atropellats a Montmeló
L’R-3 de Rodalies inicia el 12 d’octubre tres mesos de tall del servei entre les estacions de Mollet i Figaró
¿És necessari tancar tota la xarxa de Rodalies per evitar els atropellaments?
Un atropellament múltiple d’un tren de Rodalies deixa quatre joves morts a Montmeló
Les víctimes mortals de l’atropellament de Montmeló són tres noies i un noi d’entre 19 i 22 anys
Montmeló tindrà pantalles elevades a la zona de Rodalies on es va produir l’atropellament mortal de l’R-3
El desdoblament de l’R-3 de Rodalies entre Parets del Vallès i la Garriga, un tram de 18 quilòmetres de la línia que uneix l’Hospitalet de Llobregat i la Tor de Querol, inclourà el «tancament del trajecte i les estacions», cosa que implica que la zona de Montmeló en què quatre joves van ser atropellats per un tren el 10 de setembre després de creuar les vies per un lloc no permès, també es tancarà.
El grup de joves, que es dirigien a un festival de música que se celebrava en una zona pròxima al Circuit de Catalunya de Montmeló, van passar a l’altre costat de la infraestructura en un moment en què el tren circulava a uns 100 quilòmetres per hora, gairebé de nit, i just després d’un revolt. «És impossible que els veiés i pogués reaccionar», van explicar a aquest diari maquinistes que han passat per aquest punt de l’R-3.
Agents dels Mossos, al costat del tren de l’R-3 implicat en l’atropellament, el 10 de setembre /
Aquest diari ja va avançar que Montmeló tindria pantalles elevades acústiques, que s’instal·laran, bàsicament, a prop de zones residencials. La novetat ara és que, més enllà d’aquesta protecció per molestar el mínim possible els veïns de les vies, tot el traçat, segons es desprèn de les explicacions del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, quedarà aïllat.
El camí més directe
Les víctimes mortals, tres dones i un home d’entre 19 i 22 anys, tenien a només 100 metres un pont per poder creuar les vies, segons va explicar l’alcalde de Montmeló, Pere Rodríguez, l’endemà de la tragèdia. No conèixer la zona els va portar a buscar una drecera al costat d’una zona residencial de la qual surt un camí que mor en la infraestructura. Van buscar, en definitiva, la línia més directa per arribar a l’Espai Can Guitet, situat en el Camí Mas Moreneta, on se celebrava el festival DURO, el primer de Catalunya dedicat al ‘hard techno’. Estaven a escassos 500 metres del seu destí.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Tres hores que van canviar el Barça
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia