El desdoblament de l’R-3 de Rodalies inclou tancar el tram de vies en què quatre joves van morir atropellats a Montmeló

Ferran Nadeu

1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El desdoblament de l’R-3 de Rodalies entre Parets del Vallès i la Garriga, un tram de 18 quilòmetres de la línia que uneix l’Hospitalet de Llobregat i la Tor de Querol, inclourà el «tancament del trajecte i les estacions», cosa que implica que la zona de Montmeló en què quatre joves van ser atropellats per un tren el 10 de setembre després de creuar les vies per un lloc no permès, també es tancarà.

El grup de joves, que es dirigien a un festival de música que se celebrava en una zona pròxima al Circuit de Catalunya de Montmeló, van passar a l’altre costat de la infraestructura en un moment en què el tren circulava a uns 100 quilòmetres per hora, gairebé de nit, i just després d’un revolt. «És impossible que els veiés i pogués reaccionar», van explicar a aquest diari maquinistes que han passat per aquest punt de l’R-3.

Agents dels Mossos, al costat del tren de l’R-3 implicat en l’atropellament, el 10 de setembre /

Jordi Otix
Notícies relacionades

Aquest diari ja va avançar que Montmeló tindria pantalles elevades acústiques, que s’instal·laran, bàsicament, a prop de zones residencials. La novetat ara és que, més enllà d’aquesta protecció per molestar el mínim possible els veïns de les vies, tot el traçat, segons es desprèn de les explicacions del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, quedarà aïllat.

El camí més directe

Les víctimes mortals, tres dones i un home d’entre 19 i 22 anys, tenien a només 100 metres un pont per poder creuar les vies, segons va explicar l’alcalde de Montmeló, Pere Rodríguez, l’endemà de la tragèdia. No conèixer la zona els va portar a buscar una drecera al costat d’una zona residencial de la qual surt un camí que mor en la infraestructura. Van buscar, en definitiva, la línia més directa per arribar a l’Espai Can Guitet, situat en el Camí Mas Moreneta, on se celebrava el festival DURO, el primer de Catalunya dedicat al ‘hard techno’. Estaven a escassos 500 metres del seu destí.