A la GI-533
Un motorista mor al xocar amb un senglar i ser arrossegat per un cotxe a Vilobí d’Onyar

Un motorista va morir ahir a la nit en un accident de trànsit al xocar amb un senglar a Vilobí d’Onyar (la Selva). A causa de l’impacte, el motorista va perdre el control del vehicle, va caure i va acabar atropellat per un cotxe que circulava en sentit contrari. La víctima mortal, A.V.R., tenia 35 anys i era veí d’aquest municipi.
L’accident es va produir cap a les 22.30 hores a l’altura del quilòmetre 13,1 de la GI-533 al seu pas per Vilobí. El punt del sinistre mortal és la recta de Can Terrer, abans d’arribar a la gasolinera BP, on es troba l’encreuament per anar cap al poble.
Els Mossos d’Esquadra de l’Àrea Regional de Trànsit (ART) investiguen les causes del sinistre mortal. Havent passat ja unes hores, la investigació ha avançat i ara tot apunta que els fets van tenir la següent seqüència: un senglar va irrompre al mig de la GI-533 i en aquell moment, la moto va xocar contra l’animal. El motorista va perdre el control, va caure i va acabar atropellat per un cotxe que circulava en sentit contrari.
Arran dels fets es van mobilitzar tres patrulles dels Mossos d’Esquadra de Trànsit, el SEM i quatre dotacions dels Bombers. Els efectius d’emergències no van poder fer res per salvar la vida al motorista. El SEM també va activar l’equip de suport psicològic.
Amb aquest ja són onze els motoristes que han perdut la vida en un accident de trànsit a les comarques de Girona des de començament d’any en vies interurbanes. Això representa més de la meitat de les víctimes mortals d’accidents en carreteres, que ja s’eleven a 20 des de començament del 2023.
Els motoristes són un col·lectiu vulnerable i al qual s’està presentant especial atenció l’últim any arran de la creixent mortalitat i sinistralitat per part de la policia i autoritats del Trànsit. Amb aquesta víctima, són 114 les persones que han mort en accidents de trànsit aquest any a la xarxa viària interurbana de Catalunya, 37 d’elles motoristes, segons el Servei Català de Trànsit.
- Gestió hídrica Rialb, el segon embassament més gran de Catalunya i el més jove, bat un nou rècord d’ompliment
- Usos lingüístics Emma Vilarasau, en l’especial sobre la llengua de TV3: «No es pot viure les 24 hores en català»
- Ensenyament Els resultats de la consulta de la llengua vehicular a València es publicaran avui
- Descobriment inesperat Les obres de la Via Laietana troben per sorpresa les restes de cinc cases medievals de Barcelona
- CHAMPIONS LEAGUE El Barça regala una altra gesta a Lisboa
- Congrés dels Diputats Junts refreda les opcions de Díaz d’aprovar la reducció de jornada: «Ara mateix no avalem el seu projecte de llei»
- Política lingüística La influència del castellà cap al català és major que a la inversa en parlants bilingües i varia segons l'edat
- Consulta a la Comunitat Valenciana El 51% de famílies valencianes trien el català com a llengua escolar i el 49% opten pel castellà
- Ciència Observen per primera vegada com les neurones que conformen el cervell humà emmagatzemen records
- Després de la tornada de La Caixa ¿Quines empreses han tornat a Catalunya després del procés i quines falten per tornar?