Animals
Desmantellats centres de cria il·legals de gossos a Girona que venien cadells per internet

La Guàrdia Civil ha desmantellat diversos centres de cria il·legals de gossos a Vilopriu (Baix Empordà) i a Sant Jordi Desvalls (Gironès) i investiga tres persones que presumptament importaven animals d’Europa de l’est i els portaven a finques rústiques llogades als dos municipis. Segons els investigadors, els feien viure en condicions pèssimes i els sobreexplotaven sexualment perquè tinguessin com més cries millor. Després, les oferien en diferents pàgines web d’internet o les portaven a botigues d’animals. El grup s’emparava sota un registre de nucli zoològic –que utilitzaven de forma fraudulenta– fent servir telèfons d’antics treballadors a l’hora de fer les trucades per no aixecar sospites.
Segons informa la Guàrdia Civil, el cas es remunta a principis de març. Els agents del Servei de Protecció de la Naturalesa (Seprona) de la comandància de Girona van rebre una denúncia perquè el grup estava utilitzant un nombre de nucli zoològic sense consentiment i de forma fraudulenta a l’hora de vendre gossos a través de pàgines web.
Condicions pèssimes
A partir d’aquí, els agents van començar a investigar i van descobrir que darrere hi havia diferents centres de cria il·legals. El grup, format per tres persones, utilitzava línies de telèfon que anaven a nom d’antics treballadors per fer les transaccions i no aixecar sospites.
Notícies relacionadesQuan la Guàrdia Civil va entrar a les diferents finques, va veure com els gossos malvivien en condicions pèssimes. Les instal·lacions eren deficients i els cadells no comptaven amb les garanties mínimes d’higiene i salubritat.
Els agents van tancar els diferents centres de cria il·legals, van traslladar els gossos a diferents protectores i van iniciar la investigació. La Guàrdia Civil destaca la col·laboració de l’Ajuntament de Vilopriu a l’hora de desemmascarar els criadors i recorda que, quan es vulgui comprar un animal de companyia, és recomanable visitar les instal·lacions de cria i no fer-ho a internet sense verificar-ne la procedència.
- Barcelonejant Així és el jardí viral de Barcelona amb més de 200.000 flors
- Districte de Ciutat Vella El tràfic de fàrmacs per crear la ‘droga dels pobres’ s’expandeix a la zona més vulnerable de Barcelona
- A les 40 setmanes L’alcalde de Girona Lluc Salellas anuncia la mort del seu fill no nat «de manera inesperada»
- La lliga de campions Adeu, Champions; ‘ciao’, Ancelotti
- L’anàlisi La remuntada mai va ser real
- Antiimmigració als EUA Alerta per la retirada de visats universitaris estrangers als EUA: «Sembla que aprofiten qualsevol oportunitat per deportar-nos»
- Avís de «perill» El Meteocat preveu una tarda de dissabte d’intenses pluges a Catalunya
- Aquestes destinacions són millors a l'abril que al març: paisatges de somni en el seu màxim esplendor
- Obituari Mor als 73 anys el periodista bosnià Boban Minic, resident a l’Escala
- Conflicte laboral Els treballadors del Barcelona Supercomputing Center aniran a judici per reclamar sis dies d’assumptes propis