Creació de contingut
Relleu generacional al món ‘influencer’: aquestes són les noves cares de TikTok
La paraula ‘influencer’ ha passat en qüestió de pocs anys de ser un neologisme gairebé abstracte a estar inevitablement ancorat a l’actualitat i la polèmica, tant dins com fora de les xarxes socials. En un fenomen que bé es podria qualificar de viral, els primers referents de la història d’internet a Espanya no han trigat a cedir el pas a la generació posterior, encapçalada per les ‘tiktokers’. Sense necessitat que la solvència de les ‘influencers’ primogènites sigui posada en entredit, lluny queden ja els temps en què María Pombo o Dulceidaacaparaven totes les revistes i portals de notícies dedicats a aquest mercat emergent.
Estimades per uns, odiades per d’altres, el que està clar d’aquesta nova generació d’‘influencers’ i la infinitat de seguidors que arrosseguen –més de 43 milions si sumem els cinc perfils de TikTok esmentats en aquest article– és que són un reclam per a les marques,i no només han desbancat altres figures sorgides del mateix ecosistema digital, sinó que el seu abast ha equiparat i fins i tot superat al de famosos del món del cine, la moda o l’esport.
Lola Lolita
Nascuda a Alacant el 2001, Lola Lolita és, sens dubte, una de les figures més consolidades d’aquesta nova fornada d’‘influencers’. Si al seu dia algú no la coneixia, el vídeo viral de Luca Dazi anunciant un ja icònic «Enxampen Lola Lolita fumant en un bar» es va encarregar que el sobrenom de Lola Moreno arribés als racons més recòndits de les xarxes socials.
Des d’aleshores, veure-la desfilar a París, col·laborar amb L’Oreal i Coca-Cola, o ballar al costat de famosos de la talla de Maluma o Nicki Nicole ha passat de ser una cosa extraordinària a una part habitual de les campanyes de promoció d’aquestes marques i artistes. La seva recent publicació amb Kendall Jenner, un dels noms propis que integren el clan Kardashian, és l’evidència de les cotes fins fa poc inimaginables a què està arribant el fenomen Lola Lolita.
- Instagram: 3 milions de seguidors
- TikTok: 11,2 milions de seguidors
@lolalolita Disparaaaaa 🧸🧸💗💗 @naiki
♬ DISPARA *** - Nicki Nicole & Milo J
Mar Lucas
També als seus 21 anys, aquesta ‘influencer’ catalana criada a Sitges pot presumir d’haver expandit el seu paper a les xarxes a l’àmbit musical. Segons explica una recent entrevista per al pòdcast ‘Club 113’, fa prop de dos anys, quan donava per aconseguides moltes de les metes que es va proposar en els seus inicis a Musical.ly (més tard reconvertit en TikTok), Mar Lucas va decidir fer el salt a la música. Un pas en què, lògicament, la va acompanyar gran part de la seva audiència.
El seu debut oficial no arribaria fins a mitjans del 2023, quan va estrenar ‘Tu Sí’, en col·laboració amb Kenya OS i Beéle. El senzill va resultar ser tot un èxit en països com Mèxic, on l’ara cantant aixeca passions cada vegada que viatja a l’altre costat de l’Atlàntic per actuar en concerts multitudinaris.
- Instagram: 2,5 milions de seguidors
- TikTok: 14,9 milions de seguidors
Nil Ojeda
La definició personificada de creador de contingut. Si bé és cert que la seva especialitat són els directes IRL (‘In Real Life’), en què es passeja entre la multitud i viatja a diferents llocs del món, aquest jove català de 24 anys no perd ocasió per innovar amb altres formats. Assistir a tots els partits de LaLiga en un mateix cap de setmana o sobreviure 21 dies sense gastar un euro de la seva butxaca són només alguns dels reptes a què Ojeda s’ha enfrontat en l’etapa més recent de la seva carrera, els orígens de la qual es remunten a Youtube, el 2016.
També exerceix com a presentador de programes propis com ‘Beef Battle’, forma part de la firma d’eSports Team Heretics i compta amb una marca pròpia de roba sota el nom de MilfShakes.
- Instagram: 1,5 milions de seguidors
- TikTok: 3,4 milions de seguidors
Marina Rivers
Sempre envoltada de polèmiques que poc tenien a veure amb el que feia a les xarxes socials, aquesta jove madrilenya, de 21 anys, ha après a sobreviure en el salvatge entorn digital a base de cops. Potser per això també va decidir afegir-se a ‘La Velada del Año III’, organitzada per Ibai Llanos, en la qual es va enfrontar (amb victòria) a la seva homònima mexicana, la ‘streamer’ Samy Rivers, en una dura baralla de boxa que acabaria de situar-la al mapa internacional.
Ja allunyada de la controvèrsia, almenys de moment, Rivers afronta ara el final dels seus estudis universitaris (doble grau de Dret i Economia), als quals no ha renunciat malgrat poder viure del seu contingut en plataformes i de col·laboracions amb marques de renom com Adidas.
- Instagram: 1,9 milions de seguidors
- TikTok: 7,3 milions de seguidors
Àngela Mármol
Per a molts, la ‘influencer’ de moda. Originària de Girona, aquesta jove de 21 anys encaixa a la perfecció en el perfil de les ‘tiktokers’ que regnen en l’actualitat: balls i ‘trends’ a TikTok, vídeos i fotografies del seu dia a dia a Instagram i col·laboracions ocasionals de la mà de marques d’estètica, moda i cura personal. A més, també ha participat en campanyes contra el ‘bullying’, sempre amb el benestar mental per bandera.
Amb el seu somriure com a element inamovible des dels seus inicis a les xarxes socials, fa ja gairebé una dècada, Mármol s’ha mantingut sempre fidel al seu estil i ha aconseguit crear una comunitat de seguidors que esperen impacientment l’arribada de nou contingut diari.
- Instagram: 2,1 milions de seguidors
- TikTok: 6,8 milions de seguidors
@amarmolmc dc: @Lidia Rauet y yo🙋🏽♀️
♬ sonido original - Lidia Rauet