Mesures antisequera
MAPA | ¿Quants municipis han entrat en emergència i excepcionalitat després de la nova actualització?

Després del comitè interdepartamental de la sequerad’aquest dimarts, el Govern ha anunciat l’entrada en excepcionalitat de 15 municipis que fins al moment estaven en fase d’alerta. L’excepcionalitat és el semàfor en ambre, el pas previ a l’emergència.
«En les dues últimes setmanes s’han registrat unes pluges que han sigut positives per als boscos i alguns cabals de les conques de l’Ebre, però són insuficients, perquè els embassaments de les conques internes no s’han recuperat», afirma Patrícia Plaja, portaveu del Govern. «Necessitem precipitacions persistents per revertir una situació extremadament preocupant», afegeix.
Es tracta de les localitats proveïdes per l’aqüífer Carme-Capelladas: Igualada, Cabrera d’Anoia, Capellades, Carme, Jorba, la Llacuna, Mediona, Orpí, la Pobla de Claramunt, Santa Margarida de Montbui, Santa Maria de Miralles, la Torre de Claramunt, Vallbona d’Anoia, Vilanova del Camí i Òdena.
En el dia d’avui, només queden 135 localitats de les conques internes de Catalunya que no estan en fase d’emergència o excepcionalitat, les dues fases amb mesures antisequera més restrictives. Les conques de l’Ebre, és a dir, la meitat oest de Catalunya, depenen de la CHE (Confederació Hidrogràfica de l’Ebre).
Incompliments
L’estat de l’aqüífer Carme-Capelladas ha complicat seva la situació, ja que la falta de pluges l’ha deixat sota mínims. Per això se’n decreta l’entrada en fase d’excepcionalitat, per aconseguir reduir els consums. Dels 15 pobles que canvien de fase, sis superen les dotacions màximes permeses (Cabrera, Carme, Jorba, Mediona, Santa Maria de Miralles i la Torre de Claramunt).
Notícies relacionadesL’estat d’excepcionalitat, que ja es va declarar dos mesos enrere a la unitat Ter-Llobregat, implica restriccions en el reg agrícola, industrial i urbà. A més, també es redueix la dotació mitjana per habitant i dia. Passa de 250 litres per persona al dia a 230 al dia. Aquest consum el regulen els municipis, que tenen la responsabilitat que la mitjana compleixi aquest límit.
Vallirana, en vermell
A més, el Govern ha aprovat l’entrada en emergència per a Vallirana (Baix Llobregat), un municipi que depèn dels seus pous i que feia mesos que ho reclamava. Les mesures incloses en aquesta fase són limitar el consum d’aigua industrial al 25%, reduir el reg agrícola en un 80% o directament en la seva totalitat i impedir el reg urbà, de jardins o l’ompliment de piscines. A més, la dotació d’aigua per a consum individual es redueix a 200 litres per persona.
Embassament Medi ambient Aigua Pluges Tardor Sequera Crisi Climàtica Agència Catalana de l'Aigua (ACA) Gestió de l'aigua
- Previsió meteorològica Una vintena de comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per intensitat de pluja
- Nous títols i temporades Les 11 sèries que no et pots perdre aquest abril
- Futbol El Barça no tornarà a l’Spotify Camp Nou per al Gamper i espera poder tornar per començar la Champions
- Investigació científica L’Hospital del Mar descobreix per què el càncer de pàncrees és tan agressiu
- Reunió del Govern Dimiteix el delegat a Perpinyà que va qüestionar el terme ‘Catalunya Nord’ i el rellevarà un exalcalde de Junts
- Turisme Els jubilats amb les pensions més baixes podran viatjar amb l’Imserso per una tarifa plana de 50 euros
- Relació entre empresa i societat La pime, el 99,8% del teixit empresarial, reclama més atenció pel seu pes i impacte local.
- El repte de les empreses: generar riquesa, però també guanyar reconeixement
- Efecte en cadena Els grans grups empresarials subratllen el seu paper com a motor econòmic i social
- Aigües de Barcelona i la seva aposta per la sostenibilitat