Pederàstia
L’Església aprova un pla per reparar les víctimes dels abusos però encara sense fixar-hi quanties

La Conferència Episcopal Espanyola (CEE) ha aprovat un pla de treball destinat a aprovar un pla de reparació per a les víctimes d’abusos sexuals en el si de l’Església. El pla encara es troba en una fase incipient i encara no s’ha decidit a quina suma ascendiran les indemnitzacions econòmiques i ni quin en podria ser l’import global. Però els bisbes sí que han acordat que la reparació sigui «integral» i contempli la perspectiva psicològica, social, espiritual i econòmica.
Tindran dret a la reparació les víctimes amb una sentència judicial que condemni el seu agressor i les que no hagin tingut un reconeixement judicial però sí que s’arribi «a la convicció moral que hi va haver un abús», segons ha explicat el secretari general i portaveu de la Conferència Episcopal (CEE), César García Magán.
Notícies relacionadesEls bisbes han indicat que si es crea un fons per a la reparació a totes les víctimes d’abusos sexuals, seguint una de les recomanacions del Defensor del Poble, l’Església hi participarà. Però si el fons és exclusiu per a les víctimes de la pederàstia a l’Església, que el Defensor va xifrar en unes 440.000 a partir de l’extrapolació de les dades d’una enquesta, no hi participaran i «gestionaran» les indemnitzacions pel seu compte.
Així mateix, la CEE ha aprovat un «missatge al poble de Déu», de quatre pàgines, dirigit a les víctimes, en el qual expressen el seu «perdó» i el seu desig d’«acompanyament».
- Barcelonejant Així és el jardí viral de Barcelona amb més de 200.000 flors
- Districte de Ciutat Vella El tràfic de fàrmacs per crear la ‘droga dels pobres’ s’expandeix a la zona més vulnerable de Barcelona
- A les 40 setmanes L’alcalde de Girona Lluc Salellas anuncia la mort del seu fill no nat «de manera inesperada»
- La lliga de campions Adeu, Champions; ‘ciao’, Ancelotti
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments