Educació superior

Barcelona Knowledge Alliance (BKA): és la marca amb què les quatre universitats públiques de ciutat es presentaran al món

Barcelona Knowledge Alliance (BKA): és la marca amb què les quatre universitats públiques de ciutat es presentaran al món

ACN

2
Es llegeix en minuts
Helena López
Helena López

Redactora

Especialista en Educació

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Ja té nom, Barcelona Knowledge Alliance (BKA). Així es presentaran al món, amb una sola marca, les quatre universitats públiques de la capital catalana. Ho han explicat aquest divendres en un acte celebrat no per casualitat a la planta 25 de la majestuosa Torre Glòries, amb la (postal de la) ciutat als seus peus, els rectors de les quatre universitats implicades: la Universitat de Barcelona (UB), la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i la Universitat Pompeu Fabra (UPF).

L’«artefacte» –com va definir aquesta aliança el conseller Joaquim Nadal la setmana passada durant una conferència al Nous Economia Fòrum (NEF)– «un marc de col·laboració estable de les universitats públiques de la regió metropolitana de Barcelona» –com ja va avançar fa una setmana EL PERIÓDICO– també té un logo: la flor del panot, amb els colors corporatius de les quatre universitats.

«Visualitzar la feina»

Els rectors Laia de Nadal (UPF), Daniel Crespo (UPC), Javier Lafuente (UAB) i Joan Guàrdia (UB) han remarcat que l’objectiu d’aquesta aliança sense estructura legal ni formal és «l’impuls d’una estratègia comuna d’innovació i coneixement». «Visualitzar la feina que ja fem de forma conjunta». «Si sumem els nostres pressupostos, podem fer coses més potents. De vegades busques un investigador especialista en una universitat llunyana quan els millors del món són aquí al costat; es tracta de tenir-nos com a socis prioritaris per poder fer actuacions concretes», ha assenyalat el rector de la UAB.

Daniel Crespo, rector de la UPC, per la seva banda, assenyala que l’objectiu és «fomentar el mestissatge entre els estudiants». Malgrat que és evident l’objectiu internacional de l’operació –el nom elegit no deixa lloc a dubtes–, tots quatre reiteren que la seva intenció és millorar els serveis als seus estudiants i incrementar l’impacte en la ciutadania: la famosa transferència. Es parla molt d’atraure talent, però tan important és atraure’l com retenir-lo, han dit tots quatre.

«Totes quatre som molt actives a les xarxes europees i sabem queel futur de les universitats europees passa per aquest tipus d’acords», ha destacat el rector de la UB.

Si vols arribar molt lluny, ves-hi acompanyat

Javier Lafuente

Rector UAB

Notícies relacionades

Així, el que s’ha presentat aquest divendres és «una aliança respectant les singularitats de cada universitat i aprofitant-ne les fortaleses». «Si vols arribar molt lluny, ves-hi acompanyat», ha apuntat Lafuente (UAB), que ha afegit que no «es pot ser referent al món si no ho ets al territori».

Quant al que hi ha darrere d’aquesta aliança, més enllà de la marca, Guàrdia (UB) ha respost que són «molt molt lluny» de convertir-se en una associació en termes de Xangai. «Però no gestionem la universitat des dels rànquings», han coincidit en ple.