El Govern impulsa un centre de formació ferroviària

Per preparar i gestionar millor el servei de Rodalies una vegada assumeixi les competències, el Govern de la Generalitat ha decidit impulsar el Centre de Formació Ferroviària de Catalunya a Vilanova i la Geltrú que oferirà formació en totes les ocupacions relacionades amb el transport amb tren. Està previst que el centre estigui ja en funcionament a partir del curs 24-25 vinent i de manera progressiva anirà incorporant matèries docents en l’àmbit ferroviari.
La consellera de la Presidència, Laura Vilagrà, i la de Territori, Ester Capella, acompanyades de l’alcalde de Vilanova i la Geltrú, Juan Luis Ruiz, van presentar aquest nou centre de formació. En la seva intervenció, Capella va remarcar que "l’ús del transport públic permet recosir el país sencer", i per això la xarxa ferroviària ha de ser "extensa i fiable", ja que és una "infraestructura estratègica".
Així, va qualificar de "fita importantíssima" el traspàs "integral" de Rodalies des de l’Estat, una cosa que "fins fa poc era impensable i ara és una realitat que ens ha de permetre millorar la qualitat de vida dels catalans". A més, va recordar que els 400.000 usuaris de Rodalies pateixen "conseqüències com incidències o retards que volem revertir".
"Teixit econòmic"
Per la seva banda, Vilagrà va remarcar que el nou centre de formació també repercutirà en el "teixit econòmic que generarà el traspàs de Rodalies", i va destacar la importància d’ubicar-lo a Vilanova pel seu "passat i futur" vinculat al transport ferroviari. "Al Govern posem les persones al centre i per això millorem els serveis bàsics, com la mobilitat", va destacar la consellera, que va afirmar que l’objectiu és que el nou sistema ferroviari català funcioni "amb puntualitat suïssa".
En aquest objectiu de garantir un servei de Rodalies de qualitat màxima és clau "formar alumnes en el camp ferroviari" per assumir "el traspàs amb totes les garanties i de la millor manera possible", va incidir la consellera.
De moment, l’institut FX Lluch i Rafecas de Vilanova forma alumnat en manteniment mentre que els diversos actors del sistema ferroviari català instrueixen els seus propis equips. Tot i això, la Generalitat pretén concentrar la formació en un centre especialitzat i ampliar les matèries que s’hi imparteixin.
Notícies relacionadesEn aquest sentit, es donaran cursos que permetin l’homologació de l’agència de seguretat ferroviària com de maquinistes o personal de circulació de vehicles, d’infraestructura, d’operacions de trens o responsables de control de manteniment de material rodador ferroviari. A més, s’impartirà formació d’altres ocupacions que no requereixen aquesta homologació com electromecànic ferroviari, operari en manteniment de trens, auxiliar de servei a bord o auxiliar de tren, entre d’altres.
La Generalitat pretén arribar a uns mil alumnes de diversos graus de Formació Professional i que el personal docent, entre els quals hi haurà nombrosos experts, siguin uns 80. Segons van explicar des del Govern, el centre s’ubicarà a l’actual institut FX Lluch i Rafecas i s’anirà ampliant, per la qual cosa es formarà l’anomenada "anella ferroviària" de Vilanova i la Geltrú.
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- El jutge va repescar un nom
- Operació de la Guàrdia Civil Desmantellada una xarxa de ciberestafes a tot Espanya que dirigia un estudiant de 19 anys des de Terrassa
- Polèmica decisió al regne unit Cop del Tribunal Suprem britànic a les dones trans
- Apunt Equip pet...¡¿Com?!
- Delinqüència digital Creixen les «estafes híbrides»: l’engany que combina el món virtual i el físic
- Tipus d’interès L’eurozona es blinda: el BCE abaixa tipus al 2,25% en resposta a l’ofensiva de Trump
- Conflicte laboral PortAventura suspèn la venda d’entrades per a aquest dissabte per la vaga de treballadors
- Metro de Barcelona Adjudicades per 48 milions les obres de les estacions de Manuel Girona i Campus Nord de l’L9
- Oferta d’ocupació El treball que sempre havies somiat: 1.000 euros a la setmana per provar platges i explicar-ho