Guia per a famílies desorientades: les joguines més demanades aquest any al Pare Noel són…
Adverteixen, des d’El Corte Inglés, que encara és aviat per coronar una desena de joguines com els reis d’aquest Nadal. A Espanya –argumenten des dels grans magatzems– som molt més dels Reis Mags que del Pare Noel (o del Tió). És a dir, que tot allò que indiquin les dades recopilades fins al moment bé podria patir canvis en les dues o tres pròximes setmanes, sobretot tenint en compte que ni tan sols hem entrat encara en el nucli més important de la campanya del Nadal.
Però, com que, una vegada posats els llums als carrers i la decoració nadalenca a casa, els nens comencen a somiar i demanar, i com que durant el Black Friday i el Pont de la Puríssima s’ha comprat bastant, aquests grans magatzems ja poden fer-se una idea de per on aniran els trets aquests dies, almenys a Catalunya. Igual que Amazon, que va treure la bola màgica a principis de novembre per esbrinar quines són les joguines que generen més demanda, o Toys’r’us, que acaba de publicar el que anomena Hot list de joguines per a aquest Nadal.
No tots els integrants coincideixen a les tres llistes, però hi destaquen les versions renovades de joguines d’abans, el fenomen Barbie i l’univers de les mascotes.
Forn màgic de Famosa
Forn de Famosa /
El forn capaç de crear un peluix de Famosa que s’ha fet famós fins i tot a TikTok. Converteix una massa elaborada per un nen en un peluix real (55 euros).
Nancy Aitana
Nancy Aitana /
Famosa va anunciar a finals de setembre el llançament d’una nina Nancy inspirada en Aitana, una de les cantants espanyoles del moment. L’èxit ha sigut tan gran, que està esgotada en la majoria de punts de venda i fins i tot se n’ha obert una espècie de mercat negre a Wallapop (40 euros).
Hot Wheels
Hot Wheels /
En dos dels tres rànquings apareix una de les propostes de Hot Wheels, una marca de circuits i vehicles en miniatura que va llançar Mattel als anys 70 (40 euros).
Casa de nines de Gabby
Casa de nines de Gabby /
Toys’r’us confessa problemes d’estoc vinculats a l’alta demanda, en aquest cas amb la casa de nines de Gabby, un llançament de Lego. «Inspirada en la popular sèrie d’animació, proposa als més petits una fantasia de casa», explica la cadena de joguines (73 euros).
Furby
Furby /
El petit monstre interactiu que va llançar Hasbro abans del canvi de mil·lenni figura avui a les primeres posicions de les tres grans cadenes de joguines (65 euros).
Monster High
monsterhigh /
Les Monster High han tornat i, segons Toys’r’us, es venen més que bé. Aquest any han ressorgit (36 euros).
PlayStation 5
PS5 /
Mentre que altres anys rivalitzava amb altres consoles perquè la disponibilitat del producte era limitada (estratègia de dosificació habitual en aquestes companyies), aquest any hi ha PlayStation 5 de sobres, així que s’està venent més que la Nintendo (550 euros).
Barbie
Barbie /
És un dels llançaments cinematogràfics de l’any i aquest ‘boom’ ha repercutit indiscutiblement en el sector de les joguines. «Barbie és una llicència que cobreix totes les categories», confessa el director de màrqueting de Toys’r’us. També Amazon la destaca en la seva llista de joguines triomfadores (27 euros).
Bitzee
Bitzee /
Una altra prova que l’univers ‘animals de companyia’ ve fort aquest any és Bitzee, una mascota interactiva digital molt semblant al Tamagotchi. El fabricant és l’empresa canadenca Spin Master. «La primera mascota virtual que pots tocar i sentir: un cadell per alimentar, gronxar acariciar», promociona Toys’r’us (40 euros).
La Patrulla Canina
Patrulla canina /
Fa anys que tota joguina relacionada amb la sèrie del grup de sis cadells anomenats La Patrulla Canina es ven sola. Ara no serà diferent ja que figura entre les més demanades.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.