Trànsit programa 14 campanyes per reduir els accidents

La Ronda Litoral (B-10) es va convertir ahir en una trampa per a milers de conductors com a conseqüència de dos accidents de trànsit que hi va haver en molt poc temps entre l’un i l’altre i que van generar cues quilomètriques a les dues calçades. Tots dos sinistres van tenir lloc arran de les col.lisions múltiples en cadena, en què es van veure implicats sis turismes i dos camions i només van ocasionar dos ferits lleus. L
El Servei Català de Trànsit vol continuar presumint de ser l’organisme de gestió del trànsit a Espanya que presenta una reducció més gran de la taxa de mortalitat a les carreteres si es comparen les dades del 2023 amb les del 2019, any d’inici del pla especial per acabar amb la sinistralitat a la xarxa viària.
La mortalitat a les carreteres catalanes es va reduir un 13,8% l’any passat respecte al 2019, any de referència per al compliment dels objectius de reducció de la sinistralitat del Pla de Seguretat Viària 2020-2023. Aquesta baixada va ser de l’11% en el cas del País Basc.
En concret, l’any passat 150 persones van morir en 134 accidents mortals a la xarxa viària interurbana catalana. Aquesta xifra suposa un lleuger descens comparat amb el 2022, quan es van registrar 157 víctimes mortals. A més, el 2023 van morir a les carreteres catalanes 53 motoristes, xifra que representa gairebé 35,5% de totes les víctimes mortals. El 2022 van perdre la vida 44 motoristes, i el 2019, 48.
Notícies relacionadesQuant al conjunt de col·lectius vulnerables, motoristes, vianants i ciclistes sumen gairebé la meitat de víctimes mortals (45%) a les carreteres catalanes, segons les xifres de l’any passat. El 2023 han mort també 12 vianants i quatre ciclistes. En relació amb el 2022, això representa dues víctimes mortals menys respecte als ciclistes i set menys en el cas dels vianants.
Per continuar amb aquesta voluntat de reduir els accidents així com els ferits i les víctimes mortals a la carretera, Trànsit ha programat per a aquest any 14 campanyes específiques que van des del control de la velocitat, de les distraccions, consum d’alcohol i drogues, la circulació de ciclistes, motoristes i patinets, saltar-se semàfors, fins al correcte ús de la protecció passiva, com cinturons de seguretat, en vehicles i autocars de transport de passatgers.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Xavier Amor, secretari de Governs Locals de la Generalitat: "Hem d’ajudar els ajuntaments; no importa el color polític"
- Aquest és l’efecte d’esmorzar taronja als nostres ronyons
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- Gentrificació Dos anys convivint amb 35 pisos turístics al ‘Bloc Tarragona’: «És interminable el que patim»
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors
- Conflicte laboral Els treballadors de PortAventura van avui a la vaga per demanar millors sous