Els hotelers, sorpresos pel veto a omplir les piscines

El sector assegura que la setmana passada va tenir una reunió «molt cordial» amb el Govern en què no es va posar sobre la taula la idea.

Els hotelers, sorpresos pel veto a omplir les piscines

JOAN CORTADELLAS / ARCHIVO

2
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Sorpresa entre els hotelers per la decisió del Govern de prohibir omplir les piscines dels establiments a partir de l’1 de febrer, durant la fase d’emergència 1 per pal·liar els efectes de la sequera. La sorpresa es produeix perquè la setmana passada el sector va mantenir una reunió "molt cordial per treballar conjuntament" amb els consellers d’Acció Climàtica, David Mascort; i d’Empresa, Roger Torrent, en la qual no es va posar sobre la taula aquesta idea, asseguren.

"És veritat que vam estudiar conjuntament mesures possibles, però no aquesta", explica Santiago García Nieto, president de la Confederació Empresarial d’Hostaleria i Restauració de Catalunya (Confecat), que està integrada dins de Foment. Al seu torn destaca també la gran reducció del consum per part dels hotels en els últims 10 anys. "En cap cas som actualment grans consumidors", sentencia.

Banyeres i dutxes

I recorda que si fa més de 10 anys el 99% dels establiments tenien banyera a les habitacions, ara són més del 90% els que tenen dutxes. I només això ja redueix substancialment l’ús d’aigua, juntament amb altres iniciatives com millores en la refrigeració dels establiments. Es va fer per contribuir a reduir el consum general i també pel mateix interès dels hotelers d’estalviar costos, afegeix.

García Nieto, que no ha volgut valorar una mesura, la de no poder omplir les piscines ja a l’hivern, de la qual diu no tenir una total constància, afirma que el seu objectiu és continuar "treballant conjuntament" amb l’administració catalana, malgrat que el consum d’aigua per part d’un hotel "no és superior en l’actualitat al d’una vivenda", sentencia.

Notícies relacionades

Al seu torn destaca "el gran esforç" centrat no només en la conscienciació dels clients sinó dels treballadors i tots els actors implicats en el sector hoteler per implantar una cultura del màxim estalvi d’aigua. "Plogui o no plogui a Confecat treballem des de l’abril passat per continuar reduint el consum", assegura.

Per la seva banda, Raúl González, conseller delegat de Barceló Hotel Group per a l’àrea EMEA, va afirmar que el sector viu la situació "amb gran preocupació", perquè "ara és Catalunya, però aviat vindrà Andalusia si no plou", informa David Page. Les restriccions "són una mala passada, un problema greu, a curt termini. Però espero que també sigui una oportunitat a llarg termini". "Estem obligats –va afegir González– a canviar els nostres hàbits. Tots: empresaris, empleats i clients. Aquesta situació pot ajudar a conscienciar tothom i a crear una nova cultura sobre el consum d’aigua".