El 40% de les escoles bressol de BCN, en escac pel servei de menjador
L’empresa que gestiona el servei a les escoles bressol municipals no el pot prestar per problemes econòmics i l’ajuntament emplaça els centres a utilitzar els seus propis recursos.
Si l’estrès que tendeix a provocar l’elecció d’escola no era suficient per a les famílies d’I-2, aquests dies submergides en angoixants jornades de portes obertes, les AFA de 42 escoles bressol municipals de Barcelona han rebut per part de les direccions dels seus centres la notícia de la greu crisi de l’empresa concessionària del servei de menjador, que acumula deutes tant amb els treballadors (els cuiners) com amb els proveïdors, la qual cosa ha provocat que algunes empreses hagin informat que no serviran més aliments a les escoles moroses. Una situació que ha alertat tant les famílies com les direccions escolars, que temen no poder oferir el servei en condicions al seu alumnat (nens i nenes de 0 a 3 anys).
Es tracta de l’empresa aragonesa Comer Bien, que l’estiu passat va guanyar el concurs de l’Ajuntament de Barcelona per gestionar el servei de cuina del 40% del centenar d’escoles infantils municipals de la capital catalana per a aquest curs (23-24) i el pròxim (24-25), "de conformitat amb la proposta de la mesa de contractació per haver presentat l’oferta econòmicament més avantatjosa d’acord amb els criteris de valoració", segons assenyala el document de la licitació. Les famílies són molt crítiques per la gestió que està fent el consistori d’una situació de la qual fa mesos que alerten.
Fonts municipals asseguren que l’empresa Comer Bien va comunicar dimarts passat "la dificultat de continuar prestant el servei en les condicions que requereix el contracte". "L’ajuntament va iniciar immediatament les gestions per resoldre aquest problema i garantir en tot moment el servei d’alimentació a totes les escoles", prossegueixen les mateixes fonts.
Situació excepcional
En concret, Comer Bien té la licitació de quatre "lots" que sumen les esmentades 42 escoles, una cosa que genera angoixa en centenars de famílies de tota la ciutat, ja que les escoles estan repartides per tot el territori, de Gràcia a Camp de l’Arpa.
Notícies relacionadesFonts de l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona (IMEB), òrgan que gestiona la xarxa d’escoles infantils de la capital catalana, apunten que "han implementat un procediment d’urgència per garantir el servei de menjador als centres afectats" i que "el personal que treballa en aquesta empresa no ha decidit deixar de prestar el servei malgrat l’anunci de no cobrar les nòmines". D’altra banda, afegeix la mateixa veu municipal, des de l’IMEB s’ha autoritzat les direccions "de manera excepcional" a utilitzar els recursos econòmics propis per a "la gestió autònoma dels centres". És a dir, que es busquin la vida.
L’IMEB va enviar ahir a les 42 escoles afectades un correu demanant-los la seva col·laboració "durant els pròxims dies", per "oferir el servei adaptant els menús, si fa falta, als aliments de què disposen al rebost, i, si és necessari, anar a comprar algun producte concret"; una cosa que fa temps que passa, amb els consegüents malestar i comprensible preocupació de les famílies.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Tomé tensa la selecció
- Urbanisme La nova ronda de Sant Antoni provoca embussos d’autobusos
- El problema de l’habitatge El lloguer de temporada creix el doble de ràpid a Barcelona que a Madrid
- La xacra de la corrupció Sánchez desafia Aldama a presentar proves i titlla de "fals" el seu relat
- Una baixa de pes Flick repensa l’atac sense Lamine Yamal
- L’Estat i Criteria evitaran controlar més del 50% d’accions de CaixaBank
- El nou reglament d’estrangeria facilita els contractes en origen
- Les pimes catalanes dediquen 41 hores al mes a la paperassa
- La terminal de Grimaldi de BCN es connectarà a l’electricitat al gener
- Multa de 179 milions per a Ryanair i quatre aerolínies més de baix cost