MATEIX NOM I EDAT
Atrapat a Espanya al ser confós amb un delinqüent
El marroquí que va passar nou dies a presó per error demana tornar al seu país. La justícia no ha resolt encara el recurs que l’ha d’eximir de responsabilitats.

Mohamed El Maadioui va estar nou dies a presó "de manera totalment injustificada", explica la seva família. Quan va aterrar a Barcelona el 18 de febrer passat procedent de Nador (Marroc) i va anar a segellar el passaport, va ser confós amb un delinqüent francès amb qui comparteix nom i data de naixement, i el van empresonar per ordre de l’Audiència Nacional. La seva família, que resideix a Mataró, es va mobilitzar i va aconseguir que sortís en llibertat provisional. No obstant, encara té establertes mesures cautelars per ordre judicial i no pot tornar al seu país. I aquest és el seu desig més gran: tornar per celebrar el Ramadà.
"En el dia d’avui, per increïble que sembli, no només no ha rebut unes disculpes, sinó que el meu oncle segueix sense passaport i en llibertat provisional. Ha d’anar a firmar cada 15 dies als Jutjats de Mataró i no pot sortir del país. I això que ja s’ha demostrat clarament que no té res a veure amb la persona que buscaven. No entenem res. Ell continua sense entendre res i ho està passant malament", explica a aquest diari Ahmed El Maadioui, el fill del cosí del Mohamed. Per la seva banda, el Mohamed explica a EL PERIÓDICO que no entén "què més volen" d’ell. "Tinc ganes d’anar a veure els meus nets, la meva dona, i intentar oblidar aquest malson. Aquesta gent no fa bé la seva feina. No és un país seriós". Va arribar a Catalunya per passar una setmana amb els seus fills, que viuen a Mataró, com ho ha fet altres vegades, i es disposava a tornar a casa seva al Marroc per celebrar la festa sagrada de la seva comunitat.
Frustració de la família
Ahmed El Maadioui expressa la frustració de la família: "Els plans s’han trastocat de manera catastròfica. El trist és que ell no té la culpa de res. No ha fet res. Tothom ho sap. La causa de tota aquesta bogeria és el fet que es diu igual que una altra persona sentenciada. El mínim que demanem és que ara que s’han adonat de l’error el deixin en pau. És el mínim que poden fer".
La situació també està passant factura en la salut del Mohamed: "L’altre dia vaig anar als jutjats a firmar, i per la impotència que sentia em va pujar la tensió i vaig estar confús durant diversos minuts; desorientat sense saber com arribar a casa". El seu nebot reclama una mica d’empatia: "La gent que té responsabilitats hauria de veure que darrere de tot això hi ha un ésser humà; i solucionar aquest cas ja".
El 22 de febrer, mentre el Mohamed era a la presó, la família va presentar un recurs que l’Audiència Nacional encara no ha resolt. "El dolor que produeix aquesta injustícia fa que vulguis seguir lluitant", explica l’Ahmed.
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Sant Jordi 2025, la festa del 23 d'abril Cercas, Bosch i Dueñas coronen un Sant Jordi miraculós i pletòric
- AUTOCAR SINISTRAT L’ús del cinturó condiciona les ajudes del bus que va xocar a França
- Ciutat vella Els comerciants del Raval reivindiquen la presència de ‘skaters’
- Crítica al Govern Foment carrega contra el «tripartit encobert» d’Illa per l’acord en vivenda amb ERC, els Comuns i la CUP
- Esperit Roca, entre els millors restaurants nous del món
- A ‘Andor’ Montserrat es cola a l’univers de ‘Star Wars’ la segona temporada d’‘Andor’
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Criança Carlos González, pediatre: «L’afecte dels avis de vegades es desvia cap a massa sucre i televisió»