Airbnb aconsella als amos que no anunciïn les piscines

Airbnb aconsella als amos que no anunciïn  les piscines

Manu Mitru

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Plataformes de lloguer vacacional com Airbnb o Holidu estan recomanant als propietaris que anuncien els seus allotjaments en aquestes webs que no venguin les piscines com a reclam, ja que, segons les restriccions per sequera, els clients no podran utilitzar-les, i per això podrien arribar a ser denunciats fins i tot per publicitat enganyosa o veure com els usuaris els reclamen compensacions al no haver sigut degudament informats. També els aconsellen que avisin els hostes que ja hagin fet la reserva que es poden trobar amb la piscina buida, talls d’aigua o el jardí en mal estat.

Els propietaris, recorden aquestes plataformes, també han d’informar els seus clients de l’obligació que es respectin les limitacions d’aigua per sequera. L’advertència és per evitar que es produeixin problemes inesperats o cancel·lacions, segons va dir ahir Catalunya Informació. De fet, segons va constatar l’emissora, alguns amfitrions ja han modificat els seus anuncis.

Clients ben informats

Notícies relacionades

En una carta enviada als amos dels allotjaments, Airbnb anima a actualitzar la descripció de la vivenda de lloguer i a incloure en les normes de la casa les restriccions aprovades pel Govern per a un consum raonable d’aigua. També l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) remarca la importància que l’advertència sigui per escrit, perquè en quedi constància.

Fonts de l’entitat recomanen que l’avís s’inclogui al mateix anunci i, en cas que la reserva ja estigui feta, es faci per correu electrònic al client. Si aquest vol cancel·lar la reserva, recorda l’OCU, serà el mateix propietari, "i no les plataformes", el que haurà d’assumir la devolució dels diners, ja que la situació de sequera "és una causa sobrevinguda". Si un hoste en demana compensació, aquesta pot ser de fins al 25% del cost.

Temes:

Airbnb Govern