Caos ferroviari

"El col·lapse ha sigut màxim"

Poca informació, de vegades cap, canvis inesperats i buscar-se la vida com fos. Així va ser la jornada d’ahir per a molts usuaris de Rodalies.

"El col·lapse ha sigut màxim"

clàudia mas

1
Es llegeix en minuts
Clàudia Mas
Clàudia Mas

Ubicada/t a Sabadell

ver +

La incidència a Rodalies va causar ahir estralls durant el primer dia de ressaca electoral. L’acte vandàlic a Montcada-Bifurcació, que va afectar tot el sistema ferroviari de Catalunya, va generar malestar entre els veïns del Vallès, epicentre de la confluència entre Rodalies i Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). Tot i que FGC va augmentar la seva freqüència durant les primeres hores, no va aconseguir satisfer els usuaris del tren, que es van veure obligats a canviar les seves rutes de manera apressada per arribar al destí.

És el cas d’Ainhoa Sánchez, de 31 anys, que ben d’hora es queixava a EL PERIÓDICO: "A més de no arribar a temps, ara tardaré almenys 40 minuts més i hauré de pagar més". El seu destí és l’Hospitalet de Llobregat, on treballa. "Solia agafar l’R4 directament, però ara he d’utilitzar Ferrocarrils i després fer transbord cap a l’L1 del metro", va explicar.

Notícies relacionades

Sánchez descrivia l’odissea de Renfe d’ahir com "el seu punt màxim de col·lapse": "Agafo Rodalies cada dia, armada de paciència i amb molta antelació, però això ja ha sigut el súmmum".

Montserrat Cuevas (63 anys) esperava pacientment a l’estació d’autobusos del centre de Sabadell, ubicada just davant de l’estació de Renfe. Ella havia d’agafar l’R4 cap a Barcelona. "Quan he baixat, m’he adonat que no anava fins a Fabra i Puig, al contrari del que s’havia anunciat inicialment, sinó que s’aturava a Cerdanyola i ja des d’allà ens pujaven a un autobús alternatiu", va explicar. Per aquest canvi, va dir que agafaria la línia d’autobús A1 que la portava directament a Fabra i Puig. De fet, des de primera hora del matí, es va implementar un pla alternatiu a Rodalies amb canvis en l’R4. Un grup de 10 joves feia almenys 30 minuts que parlaven amb el personal de Renfe a l’estació de Sabadell Parc del Nord. Sense èxit, van caminar 50 metres i van arribar a la parada de Ferrocarrils, d’on també se’n van anar frustrats.