Creixen els fraus pel canvi de nom de vehicle
Els Mossos alerten que la realització de certs tràmits per via telemàtica està augmentant les estafes viàries, com l’atribució de multes d’altres.

Des del 2009, la Direcció General de Trànsit (DGT) i el Consell General dels Col·legis de Gestors Administratius tenen un acord perquè les gestories puguin presentar de manera electrònica procediments administratius relacionats amb vehicles. Però aquest acord, que hauria d’agilitzar el termini de resolució dels expedients amb més eficàcia, també ha comportat un augment exponencial del frau en aquesa mena de tràmits, segons han advertit els Mossos d’Esquadra.
El sergent Rafael Aguilar, del Grup d’Investigació i Documentació de la Divisió d’Investigació Viària de la policia catalana, explica que abans, quan algú anava a la Direcció de Trànsit amb l’objectiu de portar a terme qualsevol mena de tràmit, si li faltava un document havia de tornar un altre dia. Ara aquest servei s’ha externalitzat a les gestories i els agents han detectat que algunes, per deixadesa de funcions o imprudència, no comproven bé els documents o no compleixen la norma que obliga a tenir el DNI del comprador i que aquest estigui present per firmar la transmissió.
Notícies relacionadesUn dels últims casos sobre aquest possible frau investigat pels Mossos es va produir al gener, quan el Servei Català de Trànsit els va informar que una persona havia denunciat que algú havia posat quatre vehicles al seu nom sense la seva autorització i que havia rebut diverses denúncies per infraccions de trànsit que ell no havia comès. Els agents van descobrir que el denunciant tenia al seu nom 17 vehicles i que fins i tot havia sigut investigat, ja que alguns dels cotxes sota la seva titularitat havien sigut utilitzats per cometre robatoris.
Després d’analitzar els expedients en què apareixia la víctima, els Mossos van denunciar 12 gestors i tres treballadors de gestories per delictes de falsedat documental. També van detenir tres homes com a responsables de sol·licitar, en nom de la víctima i sense el seu consentiment, la transferència dels vehicles.
- Seguretat comunitària La UE demana que els europeus s'aprovisionin amb subministraments d'emergència davant una possible guerra o crisi climàtica
- Aquest dilluns 24 de març Un autocar salva una menor sota un pont de l’AP-7 després d’un intent de suïcidi
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Serà nomenat avui El Govern fitxa el gerent de Serveis Socials de la Diputació de Barcelona per dirigir la DGAIA
- Ple al Parlament El Govern assegura que el traspàs de Rodalies servirà perquè els trens funcionin millor
- Mobilitat ferroviària El 24% dels 272 trens de Rodalies i Regionals estan fora de servei
- Finances Catalunya aprova la pujada de la taxa turística, però estudiarà que no s’apliqui per igual a tots els municipis
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- Vandellòs presenta al·legacions contra el projecte de construcció d'un magatzem nuclear