Ampliat el programa de millora de comprensió lectora i mates

undefined51737648 pla mitj  del conseller d educaci   josep bargall  i el dire200114160148

undefined51737648 pla mitj del conseller d educaci josep bargall i el dire200114160148 / Elisenda Rosanas

1
Es llegeix en minuts
Montse Baraza
Montse Baraza

Periodista

ver +

El secretari de Polítiques Educatives, Ignasi Garcia Plata, va anunciar ahir que la conselleria ampliarà l’àmbit d’actuació del pla de comprensió lectora i també el programa Florence de matemàtiques. Així, dels 250 centres públics i concertats en què s’anava a aplicar el pla de millora de la comprensió lectora finalment s’ha passat a 336 escoles i instituts. "Hem tingut una demanda molt alta de centres que volien participar i hem optat per ampliar la xifra inicial", va explicar Garcia Plata. D’aquests 336, 91 són centres de secundària, i la resta, centres de primària.

Plata va al·ludir també al "toc d’alerta" que suposa el descens de la competència en expressió escrita de l’alumnat (en la matèria de català a l’ESO i en la de castellà a primària) i va anunciar que inclouran en el pla de millora de la comprensió lectora la competència de l’expressió escrita.

Programa accessible

Notícies relacionades

Pel que fa al programa Florence, pensat per millorar el nivell de coneixement de matemàtiques, aquest s’activarà en 200 centres amb més marge de millora. Educació no es planteja activar-lo en més però Garcia Plata sí que va explicar que tots els materials del programa estaran disponibles perquè puguin accedir i utilitzar-los tots els centres educatius de Catalunya. En els 200 centres elegits hi haurà, va detallar Garcia Plata, un acompanyament sobre el terreny.

La finalitat del programa Florence és, a primària, millorar aspectes concrets de numeració i càlcul, espai, mesura i gràfica, mentre que a secundària s’incidirà en el sentit numèric i en l’espacial i de la mesura. En les dues etapes, la meitat dels errors dels alumnes es concentren en els problemes de connexions entre competències, reflexions, argumentació i solució de problemes.