Illa fitxa l’ornitòleg Jordi Sargatal per pilotar la política mediambiental

Jordi Sargatal /
Un experimentat ornitòleg i naturalista pilotarà les polítiques ambientals al Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica. Segons ha pogut saber EL PERIÓDICO, Jordi Sargatal (Figueres, 1957) és l’escollit per Salvador Illa i la consellera Sílvia Paneque per ser el secretari de Transició Ecològica o Medi Ambient (encara no està clar quin serà el nom exacte de la secretaria). Però en principi, coordinarà tot el que fa referència al medi ambient: aigua, medi natural, energia i gestió de residus.
Sargatal, que té una àmplia trajectòria com a especialista en ocells i natura, va ser un dels joves que a finals dels 70 es van manifestar per preservar els aiguamolls de l’Empordà davant l’amenaça urbanística. Després de diverses protestes continuades, no només van aconseguir el seu objectiu, sinó que aquesta zona humida es va acabar convertint en parc natural. L’ornitòleg va ser el director d’aquest espai protegit durant 14 anys i ha liderat altres projectes de conservació de zones humides a Catalunya (va dirigir l’estany d’Ivars) i en altres llocs del món com a Costa Rica, a més d’escriure diversos llibres sobre biodiversitat.
Així mateix, ha promogut la reintroducció d’espècies com l’ibis eremita a la península Ibèrica o les daines als aiguamolls de l’Empordà. Recentment, en una entrevista a Ràdio Capital, va proposar la tornada del vell marí al cap de Creus, un suggeriment que va generar enrenou a les xarxes socials. Aquest animal va desaparèixer de la costa espanyola a la segona meitat del segle XX i es troba amenaçada a Grècia, Turquia i el nord de l’Àfrica. Durant els pròxims dies, s’anunciarà el nomenament de Sargatal i es concretaran les competències que queden sota la seva tutela.
- Mor als 19 anys la filla de Mariano Ortega
- Una fàbrica de Badalona, acusada de "risc inacceptable" de càncer
- Les obres de la Sagrera obliguen a destapar un altre cop la vil·la romana enterrada
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El PSC es manté al capdavant i la caiguda de Junts impulsa a Aliança Catalana
- Infarma 2025 Els nous fàrmacs per a l’obesitat són efectius per a la insuficiència cardíaca i els trastorns de salut mental
- La 'transfobia' crece un 14% en Catalunya según los datos de l'Observatori contra la LGTBI-fobia
- Scully quadro a quadro
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El PSC es manté al capdavant i la caiguda de Junts impulsa a Aliança Catalana
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El suport a la independència de Catalunya baixa del 40%, el pitjor registre des del 2011
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió