Gairebé un de cada quatre afectats canvia de cotxe

Segons una enquesta de l’OCU, el 23% dels conductors afectats per les ZBE s’han hagut de canviar el cotxe i el 13% ho està valorant.

Gairebé un de cada quatre afectats canvia de cotxe
1
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’entrada en vigor o l’anunci de les restriccions futures també estan marcant un canvi de tendència en el mercat del parc automobilístic. Un 23% dels conductors afectats per les ZBE han hagut de desprendre’s del cotxe vell i el 13% s’ho està pensant, segons una enquesta feta per l’organització de consumidors OCU arran de l’entrada en vigor de 151 ZBE.

Davant aquestes dades, l’organització ha expressat les seves queixes pels "extraordinaris retards" d’un any en la tramitació de les ajudes Moves 3. Segons l’OCU, "al termini de sis mesos per a l’aprovació autonòmica de l’ajuda per a cotxes elèctrics, s’hi ha de sumar després el temps que porti presentar la documentació requerida i el que finalment es tardi a concedir l’import sol·licitat".

Segons l’opinió de l’organització, el retard en les ajudes, la quantia de les quals pot ascendir a 7.000 euros si s’entrega a canvi un vehicle per desballestar, "està desincentivant la compra de cotxes menys contaminants". És per això que l’OCU insta el Govern a agilitzar la concessió de les ajudes, perquè es concedeixin en el mateix moment de la compra del vehicle, tal com es contemplava en l’anterior Pla Pive, "molt més senzill i efectiu". Una altra solució "interessant" per a l’OCU per la seva immediatesa, "seria descomptar l’import de l’ajuda del Pla Moves 3 del cost de l’IVA".

Revisar el sistema

Notícies relacionades

L’OCU manté a més la seva petició de revisar el sistema d’etiquetes de la DGT de manera que es contemplin les emissions reals, no el tipus de motor del cotxe. Un estudi recent de l’organització revela que els automòbils més venuts amb motor de combustió i etiqueta C generen unes emissions de CO2 durant el seu cicle de vida similars o fins i tot inferiors a bona part dels vehicles mild hybrids i alguns dels híbrids més grans i potents, amb etiquetes Eco o Zero Emissions que faciliten el seu accés i aparcament a les ZBE.

Alhora, l’OCU recorda a les administracions la necessitat d’impulsar altres mesures que prioritzin mitjans de transport alternatius, com la construcció de pàrquings dissuasoris als límits de les ZBE, gratuïts i ben connectats amb el centre mitjançant transport públic.

Temes:

Sumar Govern Arran