Gairebé un de cada quatre afectats canvia de cotxe
Segons una enquesta de l’OCU, el 23% dels conductors afectats per les ZBE s’han hagut de canviar el cotxe i el 13% ho està valorant.

L’entrada en vigor o l’anunci de les restriccions futures també estan marcant un canvi de tendència en el mercat del parc automobilístic. Un 23% dels conductors afectats per les ZBE han hagut de desprendre’s del cotxe vell i el 13% s’ho està pensant, segons una enquesta feta per l’organització de consumidors OCU arran de l’entrada en vigor de 151 ZBE.
Davant aquestes dades, l’organització ha expressat les seves queixes pels "extraordinaris retards" d’un any en la tramitació de les ajudes Moves 3. Segons l’OCU, "al termini de sis mesos per a l’aprovació autonòmica de l’ajuda per a cotxes elèctrics, s’hi ha de sumar després el temps que porti presentar la documentació requerida i el que finalment es tardi a concedir l’import sol·licitat".
Segons l’opinió de l’organització, el retard en les ajudes, la quantia de les quals pot ascendir a 7.000 euros si s’entrega a canvi un vehicle per desballestar, "està desincentivant la compra de cotxes menys contaminants". És per això que l’OCU insta el Govern a agilitzar la concessió de les ajudes, perquè es concedeixin en el mateix moment de la compra del vehicle, tal com es contemplava en l’anterior Pla Pive, "molt més senzill i efectiu". Una altra solució "interessant" per a l’OCU per la seva immediatesa, "seria descomptar l’import de l’ajuda del Pla Moves 3 del cost de l’IVA".
Revisar el sistema
L’OCU manté a més la seva petició de revisar el sistema d’etiquetes de la DGT de manera que es contemplin les emissions reals, no el tipus de motor del cotxe. Un estudi recent de l’organització revela que els automòbils més venuts amb motor de combustió i etiqueta C generen unes emissions de CO2 durant el seu cicle de vida similars o fins i tot inferiors a bona part dels vehicles mild hybrids i alguns dels híbrids més grans i potents, amb etiquetes Eco o Zero Emissions que faciliten el seu accés i aparcament a les ZBE.
Alhora, l’OCU recorda a les administracions la necessitat d’impulsar altres mesures que prioritzin mitjans de transport alternatius, com la construcció de pàrquings dissuasoris als límits de les ZBE, gratuïts i ben connectats amb el centre mitjançant transport públic.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fenomen natural L’Àfrica s’està partint en dos: així quedarà
- Segona oportunitat Vídeo | Cristina Serra no fa "cap comentari" sobre el seu retrobament amb Pep Guardiola a Barcelona
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya: puja el nivell de les reserves
- Detinguts tres menors d’un pis tutelat per matar la seva educadora
- Dragón 8x8, el blindat emblema
- Successos Roben un mòbil d’un restaurant de Barcelona i els atrapen perquè el telèfon està en xinès
- Cita gurmet Fòrum Gastronòmic Girona 2025: el que no t’hauries de perdre
- A Catalunya Primavera dura per a les al·lèrgies: augmenten un 25% les primeres visites per reacció al pol·len
- MULTIMÈDIA Catalanisme i educació (capítol 3): els futurs de l'educació
- L’independentisme, en auge en les eleccions a Groenlàndia d’aquest 11M: ¿qui mana a l’illa que anhela Trump?