Supermercats

El 44% de les famílies catalanes ha augmentat el consum de marques pròpies en un any

La cadena de supermercats ALDI s’ha posicionat en els últims anys com un referent en productes de les seves marques, com Gutbio, La Tabla o Milsani.

ALDI sha posicionat com un dels supermercats de referència en marques pròpies.

ALDI sha posicionat com un dels supermercats de referència en marques pròpies.

3
Es llegeix en minuts

En els darrers anys, les marques pròpies han ocupat un lloc central en la cistella de la compra de moltes famílies catalanes, reflectint una tendència creixent a tot Espanya. Un fenomen impulsat per la cerca de l’estalvi sense renunciar a la millor qualitat. Segons la quarta edició de l’Estudi sobre la Marca Pròpia a Espanya, elaborat per la cadena de supermercats ALDI, una de cada 10 llars catalanes ha incrementat el seu consum de productes de marca pròpia en l'últim any, essent la relació qualitat-preu el principal motiu darrere d’aquesta tendència. Actualment, la marca pròpia representa el 49,7% del valor de vendes en els supermercats i hipermercats d’aquesta comunitat. A més, un 42% dels consumidors catalans preveu augmentar encara més el seu consum de productes de marca pròpia en un futur pròxim.

El preu i la relació qualitat-preu són claus

Per a les famílies catalanes, el preu continua essent un aspecte essencial a l’hora de triar productes de marca pròpia. Segons l’estudi, el 23% dels consumidors considera el preu com un element diferenciador clau, però la relació qualitat-preu continua essent el factor principal per al 88% dels enquestats. Això posa de manifest que, tot i que la contenció de la despesa és important, els consumidors catalans no estan disposats a comprometre la qualitat dels productes que compren.

El preu d'una cistella de la compra bàsica ha augmentat un 47% en els últims quatre anys, segons un estudi de Kantar Worldpanel, afectant especialment sectors com l'alimentació (11,9%) i les begudes (8,9%). En aquest context, ALDI ha aconseguit satisfer les necessitats de les famílies catalanes amb productes que combinen una excel·lent qualitat amb preus assequibles. El 89% dels catalans que compren productes de marca pròpia valoren aquesta combinació d’estalvi i qualitat, destacant ALDI com un supermercat que s’ajusta a les exigències dels seus consumidors.

Fidelitat i innovació en la compra de productes

L'èxit de les marques pròpies d'ALDI a Catalunya no es deu únicament a l'estalvi, sinó també a la lleialtat que han aconseguit generar entre els consumidors. Un 70% dels catalans planifica amb antelació les marques que comprarà, cosa que reflecteix una gran fidelitat cap a les marques pròpies.

A més, un 61% dels consumidors catalans està disposat a innovar i provar noves marques. Els productes més populars per a l'experimentació inclouen formatges, xocolates, gelats i vins, categories on ALDI ofereix una àmplia varietat de productes d'alta qualitat a preus competitius. Aquest desig per provar noves opcions ha generat un cercle virtuós, on el 79% dels consumidors que proven un producte de marca pròpia que els agrada, deixen de comprar altres marques.

La fidelitat a les marques pròpies d'ALDI

La confiança dels consumidors catalans en les marques pròpies també es reflecteix en les recomanacions. Un 83% dels consumidors afirma que després de provar un producte de marca pròpia que els agrada, se sent motivat a provar més productes de la mateixa línia. Aquest comportament de lleialtat es veu reforçat per les recomanacions entre amics i familiars: el 57% dels consumidors segueix les suggerències del seu cercle pròxim per decidir si provar un nou producte de marca pròpia. D’aquesta manera, ALDI ha aconseguit crear una xarxa de confiança i lleialtat al voltant dels seus productes, enfortint la seva presència a Catalunya.

Referència de marques pròpies a Catalunya

Notícies relacionades

ALDI s’ha consolidat com un referent a Catalunya gràcies a la seva sòlida oferta de productes de marca pròpia, que representen el 90% dels articles disponibles a les seves botigues. D’aquests, 8 de cada 10 productes es produeixen a Espanya, cosa que reforça el compromís d’ALDI amb els productes locals i el suport als proveïdors nacionals. Aquest enfocament ha permès a ALDI mantenir-se fidel al seu model de negoci, oferint productes d'alta qualitat a preus competitius, fins i tot en temps d'inflació.

La capacitat d'ALDI per contenir els preus en productes essencials sense comprometre la qualitat ha estat clau per al seu èxit a Catalunya. Gràcies a la seva estratègia de marques pròpies i promocions regulars, ALDI ha aconseguit que el 97% dels tiquets de compra incloguin almenys un producte de marca pròpia. Això reflecteix la forta penetració de les marques pròpies d'ALDI en el dia a dia dels consumidors catalans.