El trànsit a l’AP-7 a Tarragona va créixer un 5% per Rodalies

Molts viatgers opten per saltar-se el tram en bus i condueixen fins a l’estació de Sant Vicenç de Calders, que concentra bona part de l’afectació.

El trànsit a l’AP-7 a Tarragona va créixer un 5% per Rodalies
2
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

L’autopista AP-7 va registrar ahir, primer dia de guillotina en les Rodalies del sud, un increment de la circulació del 5% en el tram entre Tarragona i el Vendrell. La comparativa és amb el dimarts 17 de setembre. En sentit descendent, en canvi, la cosa va quedar pràcticament igual. Molts usuaris del tren amb origen a Tarragona, Altafulla o Torredembarra, qui sap si des de Salou o l’Hospitalet de l’Infant, van decidir conduir fins aquest nucli que va ser absorbit pel Vendrell l’any 1946 per, des d’aquest punt, seguir amb tren en direcció a Barcelona.

A l’estació de Sant Vicenç, els cotxes podien estacionar en una esplanada asfaltada que ara utilitzen els 80 autocars del pla alternatiu de transport dissenyat per fer front a aquest tall ferroviari, que durarà cinc mesos. "El que fa la gent –assenyala un portaveu de l’ajuntament del Vendrell– és sortir abans de casa. Però acaben trobant lloc perquè és una zona de molta segona residència".

N’hi ha prou amb fer un volt pels diferents anys que poden consultar-se a Google Street View per comprovar que és habitual que els vehicles aparquin en solars o on bonament poden. Afortunadament, sense zona blava. També ve bé recórrer a l’hemeroteca de la premsa comarcal per comprovar que fa temps que l’actual alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez, i els seus antecessors reclamen a Adif millores a l’estació per adequar-la al trànsit.

Aparcament de cotxes

Notícies relacionades

Vist el projecte que té Adif entre mans per als pròxims mesos, no són bones notícies per al consistori. El gestor ferroviari estatal té prevista una nova configuració de vies, però res diu sobre modernitzar els seus terrenys per, per exemple, construir un aparcament de cotxes. Seria, de fet, una mena de park&ride que evitaria la temptació de pujar a Barcelona amb cotxe, com l’estrenat al juny a Martorell en una parada de Ferrocarrils.

Sant Vicenç de Calders no és l’únic enclavament ferroviari amb certs problemes de trànsit derivats del tall de Rodalies. L’Ajuntament de la Secuita, municipi en el qual es troba la parada de l’alta velocitat del Camp de Tarragona, ha demanat al Departament de Territori que habiliti una zona pròxima com a aparcament, davant el creixement del nombre de viatgers que recorren a aquesta alternativa per esquivar les obres. El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, va aclarir que és un assumpte que competeix tant al Govern com al consistori i a Adif, però va assegurar que estudiaran el tema.