El pla de millora Florence comença a mig gas
Arrenquen les formacions en els tot just 87 centres inscrits en la primera convocatòria, malgrat les 200 places ofertes.

Un dels primers anuncis de la nova conselleria després de l’arribada al càrrec d’Esther Niubó aquest agost va ser la "reorientació" del pla Florence, després del seu més que discreta acollida entre la comunitat educativa. Malgrat oferir plaça per a 200 centres, només 87 es van apuntar al programa, que busca millorar la competència matemàtiques de l’alumnat català després dels mals resultats en les últimes competències bàsiques (i la guinda de PISA). Un canvi d’enfocament que canviarà, sobre tot el públic a qui va dirigit per intentar de forma activa que les 113 places vacants les ocupin els centres amb més necessitat de millorar (els apuntats fins ara eren els més motivats, que no solen ser gairebé mai els que més el necessiten).
Segons apunten fonts de la conselleria, la nova convocatòria per omplir les vacants s’obrirà la segona quinzena d’octubre perquè puguin començar al gener, i ja s’han iniciat les formacions a les 87 escoles i instituts ja inscrits.
La reformulació del pla comptarà amb la injecció de 7,9 milions procedents del paquet de mesures del Govern de l’Estat per remuntar PISA.
¿Què ha fallat (abans fins i tot de començar) en el pla Florence que havia posat en marxa l’anterior conselleria per remuntar els mals resultats en matemàtiques?
Poca informació
"Es van ajuntar diverses coses. D’una banda, quan va sortir la iniciativa era un final de curs, que molts centres ja havien elegit en què propostes formatives o projectes volien treballar de cara a aquest curs 24-25", apunta Carles Granell, professor de matemàtiques. Altres professors apunten a la poca informació que es va oferir sobre el pla –sentien que s’havien d’apuntar a cegues– i a la feina extra que suposa participar en un projecte així. "Suposa hores de feina afegides en centres que ja van desbordats", assenyalen. "Està el programa Florence, però hi ha també iniciatives de les entitats. Trobo que falta consensuar cap a on anem i no atomitzar tants les iniciatives", apunta Mireia Dosil, també professora de matemàtiques.
Notícies relacionadesQuant a la concreció de què suposa per a un centre sumar-se al pla, la pàgina web de Florence apunta que el pla ofereix un "suport en aspectes organitzatius, metodològics i d’avaluació, un increment de les hores de matemàtiques entre una i quatre hores setmanals, formació del professorat i acompanyament (aquesta formació ja ha començat)". També preveu la creació de la "figura d’un referent de centre en matemàtiques en l’educació primària".
El nom del pla, Florence, és un homenatge a Florence Nightingale (1820-1910), malalta, escriptora i estadista britànica pionera de la sanitat moderna, que va contribuir significativament a desenvolupar les matemàtiques en la sanitat pública.
- Postureig 'low cost' La mariscada més barata d'Espanya se serveix a palades a Barcelona
- Escapades El poble més pintoresc de Catalunya per visitar al febrer és un paradís modernista amb una festa que omple de color l'hivern
- El resort de luxe SLS Barcelona obrirà amb descomptes l’1 d’abril
- Futbol La seu espanyola del «líder mundial en connectivitat» que serveix el Barça és un domicili particular del barri de Sant Andreu
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Aldarull Un grup causa aldarulls en un tren obligant a intervenir la maquinista
- Negociacions El PSOE i Junts es reuneixen abans del debat de la qüestió de confiança
- Un 93% dels trens de la Cerdanya incompleix l'horari
- CARDIOLOGIA ¿Què són i com evitar els greixos trans, que augmenten el risc de mort un 34%?
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet