Compromís per augmentar el nombre d’autobusos entre Vic i BCN

Estación de autobuses de Vic, en una imagen de archivo

Estación de autobuses de Vic, en una imagen de archivo / Josep Garcia

1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Els problemes a la línia R3 de Rodalies han derivat part dels viatgers del tren cap al bus, en concret, i en el cas de Vic i la comarca d’Osona, a la línia e12 de la Generalitat que gestiona l’empresa Sagalés. Durant el tall ferroviari que es va produir entre octubre del 2023 i febrer del 2024, aquest servei es va convertir en refugi de molts ciutadans de la comarca que volien arribar a Barcelona, però preferien no apostar pel pla de transport alternatiu disposat per Renfe. La consellera de Territori, Sílvia Paneque, va assegurar ahir al Parlament que el Govern té previst reforçar aquest bus. Falta concretar de quina manera.

Interpel·lada per ERC sobre el tall ferroviari que es viu a Tarragona a conseqüència de les obres al túnel de Roda de Berà per poder adaptar-lo al corredor mediterrani, Paneque va aprofitar l’ocasió per repassar les mesures en ment que té el Govern per millorar la mobilitat dels catalans. I en aquesta visió panoràmica és quan va fer referència a l’R3, que de fet té pendent un altre gran tall, més llarg que l’anterior, de cara a la primavera del 2025. Després d’explicar que fa escassos dies es va reunir amb el Consell d’Alcaldes d’Osona, la responsable de Territori va compartir el seu "compromís per incrementar els busos Vic-Barcelona perquè ningú es quedi a terra".

Notícies relacionades

Rècord històric

La línia e12 s’ha convertit en la principal alternativa de transport quan hi ha una incidència a Rodalies. Es va produir durant el tall ferroviari, quatre mesos en què va arribar al seu màxim històric amb 240.000 viatgers, una xifra que doblava l’aconseguida un any abans en el mateix període. Al desembre, de fet, l’increment va ser del 129%. També el maig passat una avaria a Montcada-Bifurcació va fer incrementar la demanda del bus fins a un 25%.