Classe a Razzmatazz amb el tècnic de so de Bad Gyal

El nou Institut de Tècniques Audiovisuals i de l’Espectacle de Barcelona (ITAEB) ofereix a l’alumnat formació pràctica al TNC, l’Orfeó Martinenc o la cèlebre sala de concerts d’Almogàvers.

El tècnic de so i professor Jaume Fernández (dreta),  al costat del Roc, un dels  seus alumnes. | MARC ASENSIO CLUPÉS

El tècnic de so i professor Jaume Fernández (dreta), al costat del Roc, un dels seus alumnes. | MARC ASENSIO CLUPÉS

2
Es llegeix en minuts
Helena López
Helena López

Redactora

Especialista en Educació

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Al Roc se li dibuixa un somriure a mig camí entre la sorpresa i l’admiració mentre escolta el seu tutor, Jaume Fernández, explicar que és el cap d’àudio de Razzmatazz "des de l’etapa de Zeleste", a més de tècnic de so de les gires de Bad Gyal i Love of Lesbian, o tècnic substitut, per exemple, de Guillem Gisbert. Ho explica sense ànim de presumir ni d’impressionar el seu alumne –malgrat que, per la cara que fa, ho aconsegueix–, responent a una pregunta directa. A una altra pregunta, igual de directa, en aquest cas al Roc, el seu alumne –"¿Què et sembla fer les pràctiques a Razzmatazz i tenir algú com el Jaume de tutor?"–, el jove estudiant de segon curs del grau superior d’FP dual en Sonorització per a les Arts Escèniques, respon amb sinceritat: "Mola que flipes".

Fernández, que va entrar a treballar llavors a Zeleste amb els icònics Doctor Calypso, fa nou anys que és professor de so amb la mirada posada en crear planter, i el curs passat es va sumar a l’equip de l’Institut de Tècniques Audiovisuals i de l’Espectacle de Barcelona (ITAEB), escola pública que es va posar engegar aquell mateix any al Poblenou, juntament amb l’Institut TIC de Barcelona –el seu cosí germà–, i molt a prop de Razzmatazz.

Un institut que naixia fruit d’una llarga reivindicació de la indústria de la cultura i les arts escèniques de la ciutat. "Del TNC al Liceu o els festivals de música... feia molt temps que el sector demanava personal especialitzat", apunta Joan Pedroche, director de l’ITAEB, la cartera d’estudis del qual va des del cicle formatiu de grau mitjà de Vídeo, Discjòquei i So fins als graus superiors de Maquinària Escènica, Luminotècnia per a les Arts Escèniques o Realització de Projectes Audiovisuals i Espectacles, i als batxillerats professionalitzadors d’Arts Escèniques i el Tecnològic Audiovisual (no pensats per fer a selectivitat, sinó per accedir amb una bona base a un grau superior).

Seguint la nova lògica de l’FP, que aposta per la formació dualitzada amb immersió en l’empresa, a més de la seva seu a Sancho d’Àvila, l’institut ofereix classes a les seus dels seus dos partners: el Teatre Nacional de Catalunya (TNC) i l’Orfeó Martinenc, i col·laboracions estables amb la Sala Beckett, Betevé, Nau Ivanow, el teatre Tantarantana i Razzmatazz.

Notícies relacionades

Xifres d’inserció laboral

El centre acaba de començar el seu segon curs acadèmic, així que encara no n’ha sortit la primera promoció –a la qual pertany el Roc– i no en poden valorar el grau d’inserció, però sí que celebren els convenis firmats amb grans equipaments de la ciutat, i el paper, "la predisposició i l’empatia" de les entitats i centres culturals petits, remarca Meritxell Manyoses, responsable de la Formació en Centres de Treball de l’ITAEB, que agraeix també la predisposició de les ràdios municipals, "espais receptius a tot l’alumnat".