Hisenda suspèn el segon pagament d’IRPF als damnificats

El Consell de Ministres aprovarà avui suspendre el segon pagament de l’IRPF als declarants a qui la renda els va sortir a pagar per als contribuents de la província de València, la zona més castigada per la DANA. La mesura va ser proposada pel Ministeri d’Hisenda i la seva titular, la també vicepresidenta primera, María Jesús Montero, amb l’objectiu d’"alleujar la situació econòmica d’una població colpejada per aquest desastre natural".
La iniciativa es recollirà en una norma en la qual s’establirà que no es procedeixi a fer els cobraments als contribuents de la província de València als quals els va sortir a pagar la declaració corresponent al 2023 i van triar abonar les seves obligacions en dos pagaments. En aquests casos, el primer termini, del 60%, es paga a l’entregar la declaració de la renda; i el segon, el 5 de novembre, amb el 40% restant.
Notícies relacionadesEn el cas que els bancs ja hagin realitzat aquesta operació, el text que aprovarà el Govern contemplarà la devolució en el termini més breu possible als contribuents de zones afectades per la dana de la província de València a qui se’ls hagi cobrat aquell segon termini de la Renda 2023.
L’Agència Tributària (AEAT) ha contactat ja amb les entitats bancàries per transmetre’ls que no procedeixin a dur a terme els cobraments dels ciutadans de la província de València que estava previst que abonessin el seu segon termini aquest 5 de novembre. Amb aquesta modificació extraordinària, el Ministeri d’Hisenda s’afegeix a les mesures impulsades ja pel Govern central per acompanyar i alleujar les víctimes. La Delegació Especial de l’AEAT a la Comunitat Valenciana establirà un punt d’atenció per a professionals tributaris afectats, alhora que es disposarà un número de telèfon específic i una direcció de correu perquè aquests professionals tributaris puguin contactar de forma directa amb l’Agència.
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- Educació a Catalunya Les escoles La Farga i la Vall comuniquen a les famílies que segregaran per sexe i que perdran el concert
- Aniversari del crim de Mas d’Enric "Necessitem que el Govern admeti què va fallar per tancar el dol"
- L’economia dels EUA tremola
- Scully quadro a quadro
- Multimilionari José Elías: «Si no vens, la resta no té sentit»
- En una interlocutòria El Suprem arxiva l’últim intent del jutge Aguirre d’imputar Puigdemont per la trama russa del procés
- El Cercle d’Economia aposta per un sistema de finançament federal
- Guerra comercial Trump amenaça la UE amb aranzels del 200% al vi, el xampany i altres begudes alcohòliques