Som València, la resposta massiva de la música espanyola
Louise Sansom, responsable del segell discogràfic Hidden Track, va posar la llavor d’una iniciativa solidària amb les víctimes de la dana tan remarcable per la seva celeritat i magnitud com per la seva professionalitat.
Louise Sansom, responsable del segell discogràfic Hidden Track i experta en autogestió musical, estava impactada per la catàstrofe causada per la dana a València. Com tothom. Una pregunta li feia voltes al cap gairebé des del primer moment: "¿M’embolico o no m’embolico?" Dijous passat a la nit la va fer en plural a la seva amiga Anna Romeu, directora de Primavera Labels, que li va respondre, explica Sansom: "¿Quina merda de pregunta és aquesta?". Estaven totes dues embolicades. Divendres es van posar en marxa i en primera instància van enrolar amigues pròximes de la indústria musical. Quatre dies després, dimarts, es va donar a conèixer la iniciativa solidària Som València: més de 200 artistes oferiran actuacions en desenes de sales de tot Espanya de l’11 al 13 de novembre per recaptar fons per a les víctimes del desastre. Només a Catalunya hi ha una quinzena de sales confirmades. La vaguetat de les dades es deu que encara s’hi estan sumant artistes i sales, i que encara s’estan confeccionat les graelles. És un desplegament complex. Les entrades sortiran a la venda a partir d’avui, a entre 15 i 20 euros. La recaptació serà per a la Fundació Horta Sud.
"Aquí no hi ha protagonismes, només importa vendre entrades per aconseguir fons –diu Sansom–. Som València ha sigut possible gràcies que existeixen xarxes sòlides en el món de la música, formades per persones que realment creuen en la cultura".
Un exemple de com es va expandir la idea. Mar Rojo, mànager i vicepresidenta de Mujeres de la Indústria de la Música (MIM), la va veure a les xarxes socials de Sansom abans que es digués Som València. Immediatament estava dins. Es va crear un grup de coordinació a Madrid, amb agents de diferents àmbits de la indústria musical mobilitzant els seus recursos. "És una resposta horitzontal, sense jerarquies –assenyala Rojo–. És difícil perquè és una contrarellotge, però des del primer moment la gent s’hi ha bolcat".
Quatre coses per començar
Dos responsables de dues discogràfiques amb artistes incorporats a la iniciativa diuen més o menys el mateix: "Poc més he fet que coordinar les actuacions dels grups que tenim implicats".
Tan destacable com la rapidesa i la magnitud de la resposta és la seva professionalitat. Sansom tenia clar que necessitaven quatre coses per començar, totes elles a cost zero: una tiquetera, una empresa que s’ocupés de les altes d’artistes i tècnics, "algunes" sales i "quatre" noms amb reclam. Uns mínims que s’han vist desbordats. La tiquetera a través de la qual es podran comprar les entrades és Dice. A més, calia dividir les tasques en grups de treball "molt clars" perquè si no seria un "caos". Es va fer.
L’elecció de l’entitat destinatària dels diners era clau. "Ho havia de decidir gent que conegués el territori", indica Sansom. Allà va ser determinant Sandra Monfort, artista valenciana de l’escuderia Hidden Track. "Es va posar a investigar i es va enamorar de la Fundació Horta Sud", que fa més de 50 anys que enforteix el teixit social i cultural del territori.
Notícies relacionadesArtistes que ja tenien contractats concerts per a les dates en les quals tindrà lloc Som València estan donant els seus guanys d’aquells dies. Una fila zero permet aportar el preu d’una entrada sense assistir a l’actuació.
Gairebé la totalitat dels artistes embarcats en Som València pertanyen a l’esfera de la música independent. "És només perquè venim d’allà", explica Sansom. No descarta incorporacions sonades. Més sonades.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Aquest és l’anunci de la Loteria de Nadal 2023 | VÍDEO
- Bosque de las Roques Encantades
- Els diagnòstics de diabetis greus en joves es multipliquen a Espanya
- Presó per a un home acusat de matar la seva parella al Priorat