Transport públic
Territori invertirà 4,4 milions en la xarxa de busos interurbans
Les obres que afecten tota la xarxa de Rodalies han influït en aquest augment
La consellera Paneque explica que creixements de la demanda del 20% i del 30% requereixen més busos i més freqüència de pas.

Imagen de un autobús interurbano /
L’autobús interurbà ha experimentat un creixement de la demanda fora del comú. Tot el transport públic creix, però la xarxa en superfície que gestiona la Generalitat juntament amb operadors privats s’ha disparat molt per sobre de la mitjana, amb augments del 20% i del 30% en alguns casos.
Amb aquest panorama, la consellera de Territori, Sílvia Paneque, va anunciar ahir, durant la jornada Mobilitat a Catalunya: reptes i oportunitats, organitzada per EL PERIÓDICO, que el Govern té previst invertir 4,4 milions d’euros en la musculació d’aquest servei públic en auge.
Segurament molt han tingut a veure amb aquest creixement les obres que en els últims temps afecten tota la xarxa de Rodalies. A més dels plans alternatius de transport que organitza Renfe, molts habituals del tren van decidir passar-se a les línies de bus de la Generalitat. Va passar amb el tall de la línia R3 entre Parets i la Garriga per desdoblar les vies i està passant ara a Tarragona amb el projecte del corredor mediterrani al túnel ferroviari de Roda de Berà.
El cas és que, una vegada recuperat el servei de trens, alguns viatgers decideixen continuar amb el bus, que al principi no estava dimensionat per a tanta demanda. Això explica la inversió anunciada per Paneque. En resum, segons va concretar la consellera, es tractaria d’"actualitzar serveis i millorar la seva qualitat amb més vehicles, busos amb més capacitat i freqüència de pas en les hores punta".
Corredors del sud
Notícies relacionadesA Barcelona està previst incrementar la capacitat i el servei als corredors del sud de Barcelona (Vilafranca, Vilanova, Sitges i Gelida). També es reforçaran serveis cap a la UAB i Vic, així com les línies del Maresme que passen per Argentona i Sant Pol. A Girona s’actuarà en el recorregut Olot-Banyoles-Girona, Roses-Figueres i Blanes-Tordera-Maçanet-Girona. A la demarcació de Tarragona s’esperen millores en la línia Reus-Tarragona i en els serveis de les Terres de l’Ebre. I a Lleida, musculació en la Balaguer-Lleida, Lleida-Alfarràs i Esterri-Àger-Lleida.
Paneque també va recordar que el 2028 vencen la majoria de les concessions de bus interurbà. Tal com ja va assenyalar aquest diari fa un any, la idea és dissenyar una xarxa més racional i comprensible per als ciutadans. Paneque va explicar que el seu equip ja ha començat a "definir un nou model que intensifica el servei, descarbonitza la flota i millora la informació als usuaris". Aquest mateix any, va prosseguir la consellera, es licitarà un nou traçat entre Manresa i Barcelona.
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- Educació a Catalunya Les escoles La Farga i la Vall comuniquen a les famílies que segregaran per sexe i que perdran el concert
- Aniversari del crim de Mas d’Enric "Necessitem que el Govern admeti què va fallar per tancar el dol"
- L’economia dels EUA tremola
- Scully quadro a quadro
- Multimilionari José Elías: «Si no vens, la resta no té sentit»
- En una interlocutòria El Suprem arxiva l’últim intent del jutge Aguirre d’imputar Puigdemont per la trama russa del procés
- El Cercle d’Economia aposta per un sistema de finançament federal
- Guerra comercial Trump amenaça la UE amb aranzels del 200% al vi, el xampany i altres begudes alcohòliques