Joguines per Nadal
El 57% de les famílies catalanes compren les joguines un mes abans de Nadal
Els catalans i catalanes anticipen les seves compres nadalenques per aconseguir preus més econòmics i trobar les joguines que busquen sense angoixes. El preu és també el principal motiu pel qual 8 de cada 10 famílies acudeixen al supermercat per a la compra de joguines en aquesta època.
Supermercat Aldi.
Les famílies catalanes cada vegada s’avancen més al Nadal i organitzen què compraran, quant gastaran i on ho adquiriran. De fet, prop de 6 de cada 10 famílies realitzen les seves compres de joguines entre un mes i més d’un mes abans de les festes nadalenques. Segons l’Informe sobre la Compra de Joguines a Espanya 2024 d’ALDI, ho fan principalment per aconseguir preus més econòmics (59%), trobar les joguines que busquen sense angoixes (58%) i estalviar-se temps i molèsties (42%).
L’estudi elaborat per la cadena de supermercats, que aquest any arriba la seva sisena edició, analitza els hàbits de compra de joguines per Nadal a Espanya. L’informe també reflecteix que un terç dels pares i mares a Catalunya segueixen de prop els llançaments de noves joguines (36%). Quant al mètode per informar-se, el 46% es manté al dia a través de fullets i el 36% prefereix visitar les botigues per conèixer les novetats. A més, un 37% declara haver fet cua per aconseguir la joguina que buscava.
Pressupost igual o superior al 2023
El pressupost per a la compra de joguines aquest Nadal es mantindrà similar al de l’any passat, ja que el 59% de les famílies catalanes planeja destinar-hi la mateixa despesa. No obstant, s’espera un augment a nivell nacional en la despesa total a causa de l’increment de llars que hi invertiran més aquest any (16%, 4 punts més que el 2023) i a la reducció d’aquells que gastaran menys (21%, 9 punts menys).
En concret, a Catalunya el 18% de les famílies preveuen invertir-hi entre 50 i 100 euros, mentre que un 33% gastarà entre 101 i 200 euros, i un 20% entre 201 i 300 euros.
Notícies relacionadesEl preu continua sent un factor clau en les decisions de compra per als catalans i catalanes: 8 de cada 10 famílies (82%) el consideren determinant. De fet, a l’hora de decantar-se per un producte, la gran majoria dels pares i les mares de la regió prioritzen que la joguina s’ajusti al seu pressupost, sent el principal motiu d’elecció amb un 89%. Tot i així, es percep un menor efecte del context de pujada de preus en les compres, que ha passat de ser el primer a la tercera causa de l’augment de pressupost de les famílies espanyoles.
Aquesta importància del preu ha ajudat els supermercats a posicionar-se com a opció de compra a Catalunya: gairebé 8 de cada 10 famílies (79%) acudeixen al supermercat per a la compra de joguines per Nadal. El principal motiu és precisament el preu, al resultar més econòmic comprar en aquests establiments (30% de les preferències), seguit de la possibilitat de trobar bona relació qualitat-preu (23%) i la facilitat de compra (22%).
Més de la meitat de joguines per menys de 9,99€
Un any més, ALDI ofereix una variada gamma de joguines de qualitat al preu més baix possible. Aquest Nadal, la companyia ha posat a la venda més de 550 jocs i joguines per a totes les edats, disponibles en els seus més de 450 establiments a Espanya a partir del dimecres 6 de novembre. Aquestes joguines abasten des de la infància fins als 16 anys, cobrint totes les necessitats de joc i oci de forma responsable i amb una àmplia varietat d’opcions per fomentar el joc lliure, simbòlic i responsable.
La gamma ofereix propostes per a totes les edats i totes les butxaques, i té en compte els gustos dels nens i les necessitats de les famílies. Per això, un dels objectius de la companyia és mantenir els preus baixos i acostar la compra de joguines de qualitat a tots els públics. De fet, el 60% de l’assortiment té un preu igual o inferior a 9,99 euros. Les joguines de fusta, elaborades amb fusta sostenible i certificades FSC es mantenen com una de les categories més destacades, amb un 35% de l’assortiment total de joguines, al voltant de 200 articles de l’oferta són de fusta.
- Club d’Estil de EL PERIÓDICO 10 trucs infal·libles de la guru de l’ordre Alicia Iglesias per triomfar amb el canvi d’armari
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Bakú aconsegueix 300.000 milions a l’any per als països del sud global
- Gavi, un any després
- El Barça acaba trasbalsat