Prensa Ibérica presenta el seu tercer Estudi de Tendències Informatives

El benestar, l’actualitat global, l’economia, el medi ambient, l’oci i el turisme són algunes de les grans temàtiques que més dominen la conversa durant aquest any.

Prensa Ibérica presenta el seu tercer Estudi de Tendències Informatives
3
Es llegeix en minuts
DAVID GUARDADO

Prensa Ibérica, en col·laboració amb LLYC, va presentar ahir la tercera edició del seu Estudi de Tendències Informatives, en el qual s’analitzen les grans temàtiques d’interès dels lectors dels 23 diaris d’informació general del grup editor i l’estudi de la conversa al voltant d’aquestes temàtiques a les xarxes socials durant un període d’un any, del juliol del 2023 al juny del 2024.

Luis Miguel Peña, CEO de LLYC per a Europa, va donar la benvinguda als assistents, entre els quals es trobava una nombrosa representació del món de la comunicació i la publicitat a Espanya.

Sergi Guillot, director general de Prensa Ibérica, va assenyalar com en un moment en el qual la desinformació és un dels principals problemes globals, Prensa Ibérica, gràcies a la seva capil·laritat i la seva capacitat d’interlocució amb les comunitats locals i territoris en els quals té presència a través de les seves 23 capçaleres i 1.300 periodistes, té la capacitat d’escoltar la societat i contribuir a la generació d’una conversa en la qual sigui possible la comunicació entre els diferents actors que participen en l’esfera pública, que necessiten més que mai un espai comú per a la discussió i l’intercanvi d’idees.

Luis Hidalgo, director de ciència de dades de Prensa Ibérica i Alba Fernández, experta de Deep Learning de LLYC, van explicar la metodologia de l’estudi, que va partir de la classificació dels continguts de les notícies publicades per Prensa Ibérica i de la conversa social en 20 temàtiques, de les quals finalment es van acabar escollint les 12 que despertaven més interès, i de la selecció dels internautes amb IP espanyola en funció de criteris sociodemogràfics, que va permetre arribar fins al nivell de la comunitat autònoma. L’anàlisi es basa en l’estudi de dades reals extretes del consum informatiu de 191,6 milions de navegadors únics, que van accedir a més de 752.500 continguts i van generar 1.592 milions de visualitzacions de pàgina en els 23 diaris de Prensa Ibérica.

Joan Cañete, director d’Estratègia de l’Oficina de Projectes Editorials de Prensa Ibérica, va apuntar que l’estudi presentat identifica 12 temàtiques principals. Les tendències que han suscitat un interès més alt tenen a veure amb sis esferes diferents: Benestar i Progrés, Actualitat Global, Impuls Econòmic, El Nostre Planeta, Entreteniment i Turisme, sobre el qual s’ha realitzat una anàlisi més detallada per la seva rellevància com a sector econòmic.

Notícies relacionades

Cañete va assenyalar la preponderància de l’entreteniment com a temàtica que ha generat més interès i va indicar que la fortalesa de l’estudi no resideix únicament en l’anàlisi quantitativa d’una ingent quantitat de dades, sinó també en l’aspecte qualitatiu d’aquest, que prové de l’anàlisi realitzada per un equip multidisciplinari de tècnics i periodistes, gràcies a la qual podem detectar tendències transversals. Així, va explicar Cañete, tots els grans temes tenen una declinació local, que es relaciona amb l’impacte directe que tenen en la vida de les persones i que, des de Prensa Ibérica, es poden detectar gràcies a la implicació dels mitjans del grup als seus territoris, i d’altra banda, una declinació global, que els relaciona amb els grans debats de la política internacional.

Patricia Cavada, directora sènior de Brand & Ads de LLYC, va comentar en detall la temàtica Turisme, que ha sigut escollida per Prensa Ibérica i LLYC per posar el focus i realitzar un estudi més detallat. Aquesta temàtica, juntament amb la de Medi Ambient, és la que més reté l’atenció dels lectors. Finalment, Amparo García, CEO de Zeus, companyia que forma part de LLYC, va presentar un dashboard de visualització de dades de l’informe que permet als usuaris accedir de manera àgil i visual als continguts d’aquest.